Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2011-06-03 11:14:24

Delinda
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-06-03
Bijdragen: 1

Studie genoten gezocht.

Hoi allemaal,

Ik ben sinds kort aan mijn cursus zweeds begonnen van de LOI , nou lijkt het me leuk om zeg maar een studie genootje te vinden die net als ik met een studie zweeds bezig is (maakt niet uit of het wel of  niet van LOI is) Zodat we elkaar kunnen supporten en eventueel kunnen communiceren in het zweeds met elkaar.

Ik ben aan mij studie zweeds begonnen omdat ik een relatie met een zweed heb , zelf spreken we veel engels en een beetje nederlands met elkaar. Maar zou het gewoon zo leuk vinden als ik ook in het zweeds kan communiceren met hem maar ook met zn familie.

wie lijkt het wat om samen de zweedse taal onder de knie te krijgen.

Offline

 

#2 2011-06-03 22:35:40

leon
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-06-03
Bijdragen: 2

Re: Studie genoten gezocht.

Hej Delinda,

Ik probeer een beetje Zweeds onder de knie te krijgen want ik wil waarschijnlijk een (vakantie)huis in Zweden kopen.
Ik doe niet de LOI cursus maar ik gebruik het boek Svenska Utifrån. Maar het lijkt me wel leuk om contact te hebben met mensen die ook bezig zijn om op die manier wat meer motivatie te vinden en dingen van elkaar te leren.

Leon

Offline

 

#3 2011-06-05 17:15:23

IngridvD
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-06-05
Bijdragen: 2

Re: Studie genoten gezocht.

Hoi Leon en Delinda,

Ik ben ook sinds een paar weken bezig met een cursus Zweeds. Ik heb die van NHA en moet zeggen dat ik erg tevreden ben! En verrassend genoeg vind ik het niet heel erg moeilijk. Heb nog maar 3 lessen gedaan dus echt praten, nee, dat lukt met nog niet smile

Ben er mee begonnen omdat ik de taal al jaren interessant vind. Ben in de jaren 90 4 keer naar Zweden op vakantie geweest en vorig jaar ook weer. En aangezien we dit jaar weer besloten hebben om Sverige te bezoeken vond ik het het geschikte moment om een cursus te doen!

Het lijkt me leuk om contact te houden! Misschien kunnen we beginnen met een voorstel mail aan elkaar?

Groet,
Ingrid

Offline

 

#4 2011-06-06 08:31:29

Billokay
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-06-06
Bijdragen: 6

Re: Studie genoten gezocht.

Hej alla!

Jag pluggar också Svenska med NHA och Adrie M. Ger Adrie M också den LOI kursen eller nån annan?

Jag tycker att det är mycket roligt att plugga ihop. Så jag vill gärna vara med!

mvh
Billokay

Offline

 

#5 2011-06-06 11:10:21

leon
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-06-03
Bijdragen: 2

Re: Studie genoten gezocht.

Hej Ingrid en de anderen,

Lijkt me een goed plan.

Ik kom ook al een heel eind met het lezen van een eenvoudig tekstje maar dat is volgens mij redelijk eenvoudig voor ons als nederlanders. Maar de uitspraak en grammatica is weer een heel ander verhaal. Hoewel het volgens mij wel te doen is met flink wat oefenen. Er zitten wat lastige klanken tussen die je even door moet hebben "sju" bijvoorbeeld.

Misschien inderdaad leuk om eens te beginnen met een mailtje waarin we elkaar voorstellen en in wat voor vorm we dit kunnen gieten. Volgens mij ligt mijn uitdaging vooral in het praten in het zweeds om op die manier de uitspraak onder de knie te krijgen en wat zelfvertrouwen erin te krijgen. Ik heb ook gemerkt dat de uitspraak per regio ook weer verschilt.

Leon

Offline

 

#6 2011-06-06 17:56:11

IngridvD
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-06-05
Bijdragen: 2

Re: Studie genoten gezocht.

Wow Billokay, jij bent vast al een stuk verder dan ik! Bij welke les ben je? Ik pas bij 3 smile

vind idd ook de uitspraak lastig. Maar mijn woordenschat is ook nog niet zo groot. Heb dus veel te leren nog smile

Heb jullie allemaal een mail gestuurd! Leuk als we elkaar kunnen helpen op deze manier!

Offline

 

#7 2011-09-25 15:41:51

sophiekijlstra
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-09-25
Bijdragen: 2

Re: Studie genoten gezocht.

ik ben nu ook net een week bezig met zweeds leren via de cursus zweeds zonder moeite van de bieb. ik heb al wel 6 jaar geleden een half jaar lang zweeds gehad op een zweedse hogeschool. ik ben van plan om in maart naar zweden te verhuizen, waar mijn ouders al zo n 7 jaar wonen. het lijkt mij ook leuk om is te oefenen in het zweeds met mensen die het nu ook aan het leren zijn

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB