Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2011-07-26 12:39:34

dif_maria
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-05-23
Bijdragen: 2

Svenskar i Holland?

Hejsan,

Har precis flyttat till Heerlen i Limburg och skulle tycka det vore roligt med både holländska och svenska kontakter.
Hör av dig till mailen nedan om det finns intresse.
maria-gustavsson-@hotmail.com

Med vänliga hälsningar

Maria

Offline

 

#2 2011-07-27 01:25:53

Lucky
lid/medlem
Uit: Helden NL
Geregistreerd: 2006-09-15
Bijdragen: 191

Re: Svenskar i Holland?

hej maria
valkommen till Nederland och Limburg wink

har du fragor om spraket eller undrar over andra saker, lagg garna in ett inlagg har pa forumet.

/Lucky

Offline

 

#3 2011-07-28 01:00:26

marro89
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-07-28
Bijdragen: 1

Re: Svenskar i Holland?

Hej smile
Har läst jätte mycket och lärt mycket. Men har endå frågor som jag inte hittar svar på och skulle uppskatta om någon kunde svara på dessa.
Jag är 21 år gammal och har min pojkvän som bor i amsterdam. Vi väntar barn och vi vill att jag så snarast som möjligt flyttar ner. Att hitta lägenhet har inte varit den svåra delen, utan hur jag ska kunna överleva och försörja mitt barn när jag bor där.
Jag läste att man inte kan få hjälp av socialtjänsten förens man har bott där i 5 år. Hur kan jag på smidigaste vis , få någon sort av försörjningstöd från svenska eller holländska myndigheter så snarast som möjligt?
Tack På Förhand!

Offline

 

#4 2012-12-22 08:48:01

rocky111
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2012-12-22
Bijdragen: 1

Re: Svenskar i Holland?

Jag undrar om någon känner till någon kurs i nederländska som går i Den Bosch (med omnejd) under hösten? Kommer flytta ned till min pojkvän i början/mitten av september och det vore bra om jag kände till någon kurs innan dess. Försöker få till ett studielån av CSN också så det blir lite väl tight att leva av hans lön endast.

Offline

 

#5 2014-10-21 11:47:39

edward745
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2014-10-21
Bijdragen: 1

Re: Svenskar i Holland?

Hoe heet in het Nederlands een kreditupplysningsföretag? D.w.z. een instelling of bedrijf die de kredietwaardigheid van bedrijven onderzoekt en vergelijkt?


[url=http://www.pass4sure.co.uk/500-006.html]500-006 free brain dumps[/url]

Offline

 

#6 2014-10-22 08:59:48

Janneke
lid/medlem
Geregistreerd: 2013-07-15
Bijdragen: 15

Re: Svenskar i Holland?

Volgens mij werkt dat op een iets andere manier dan in Zweden.

Op http://www.geldenondernemen.nl/kredietwaardigheid.html vind je tips over hoe je zelf de kredietwaardigheid van bedrijven kunt onderzoeken. Verder kun je voor dit soort zaken terecht bij de KvK (kamer van koophandel).

Offline

 

#7 2014-10-24 13:13:23

Bassiehof
Gast

Re: Svenskar i Holland?

Kreditupplysning is iets wat en bedrijf doet als je op krediet koopt, dat je geen wanbetaler bent, of je andere schulden hebt enz.

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB