Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2007-04-22 15:16:38

Jan
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2007-03-09
Bijdragen: 7

de finesses

Vrienden van het Noord-Germaanse woord;

Ik studeer nu toch al een paar jaar Zweeds en verslind aardig wat Scandinavische teksten, zowel literaire maar vooral taalwetenschappelijke. Af en toe is er eens een woord dat ik niet meteen begrijp, maar de context, cotext en eventueel het woordenboek springen een mens dan wel ter hulp.
Er is echter een serieuze kloof tussen mijn passieve en mijn actieve vaardigheden, en net die kloof wil ik in de loop van de komende maanden en jaren gaandeweg overbruggen. Dit forum biedt natuurlijk uitstekende mogelijkheden tot navragen, maar eigenlijk - en dit klinkt bijzonder melig - heb ik nood aan wat Zweedstaligen (dat mogen dus absoluut Finlandzweden zijn), Noren en - helaas in iets mindere mate - Deenstaligen in mijn contactlijst.
Gezien hier toch wat mensen zijn die het Nederlands onder de knie willen krijgen, leek dit me de aangewezen plaats om eens te vragen of er liefhebbers zijn. (een gelijkaardig bericht vind je hier)

Offline

 

#2 2007-04-22 18:11:41

AnjaA
lid/medlem
Uit: Göteborg
Geregistreerd: 2007-03-26
Bijdragen: 53

Re: de finesses

Dag,

Ik ben een Zweedse student Nederlands in Göteborg. Hier hebben we een "Zweeds-Nederlandse vereniging" die ontmoeten enkele keren per jaar. Misschien bestaat zo iets ook in Gent? We hebben ook een cafe in stat waar talenliefhebbers elkaar ontmoeten en in verschillende talen met (onbekende) mensen spreken. Dat is erg gezellig! Hopelijk kan je iets vinden.

Offline

 

#3 2007-04-22 18:29:31

Jan
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2007-03-09
Bijdragen: 7

Re: de finesses