Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2010-07-07 19:42:11

Danny
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2010-07-07
Bijdragen: 3

Even voorstellen/Presentera dig själv

Beste forumlezers,

Ik weet niet of ik op het juiste adres ben, maar het volgende:

Ik ben Danny (24) en een paar weken geleden was ik voor het eerst in Zweden. Echt een geweldig mooi land.Ik heb me daar met Engels kunnen redden, maar ik wil graag nog eens terug en dan zou het mooi wezen als ik al een aardig woordje Zweeds zou kunnen. Ik ben namelijk geïnteresseerd in Zweden en de Zweedse taal.
Het enige wat ik tot nu toe kan zijn een beetje de beginselen, zoals begroetingen en van die dingen.

Graag zou ik in contact komen met Nederlandse en Zweedse mensen die mij hierin verder kunnen helpen.
Kan iemand of waar kan ik zelf bovenstaande tekst vertalen zodat dit ook voor onze Zweedse lezers leesbaar en begrijpend is?

Tack big_smile

Jag tycker om det svenska språcket.

Hälsningar big_smile

Danny

Offline

 

#2 2010-07-09 12:17:11

Grytolle
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-08-05
Bijdragen: 564

Re: Even voorstellen/Presentera dig själv

Danny schreef:

Ik ben Danny (24) en een paar weken geleden was ik voor het eerst in Zweden. Echt een geweldig mooi land.Ik heb me daar met Engels kunnen redden, maar ik wil graag nog eens terug en dan zou het mooi wezen als ik al een aardig woordje Zweeds zou kunnen. Ik ben namelijk geïnteresseerd in Zweden en de Zweedse taal.
Het enige wat ik tot nu toe kan zijn een beetje de beginselen, zoals begroetingen en van die dingen.

Graag zou ik in contact komen met Nederlandse en Zweedse mensen die mij hierin verder kunnen helpen.

Jag heter Danny (24 (år gammal)), och för ett par veckor sedan var jag i Sverige för första gången. Verkligen ett underbart vackert land! Turista på engelska gick ju bra, men jag skulle gärna vilja åka dit igen, och då vore det kul om jag kunde prata hyfsad svenska. Jag är nämligen intesserad av Sverige och det svenska språket.

Det enda som jag lärt mig än så länge är "grunderna" (ben niet zeker of ik begroetingen centraal genoeg vind om "beginselen" te noemen... ik zou eerder denken aan koppelwerkwoorden, lidwoorden en een paar bijvoeglijke/zelfstandige naamwoorden): lite hälsningsfraser och sånt.

Jag skulle gärna komma i kontakt med holländare eller svenskar som skulle vilja hjälpa mig vidare.

Laatst bewerkt door Grytolle (2010-07-10 22:37:09)

Offline

 

#3 2010-07-10 00:19:23

Stella
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-12-30
Bijdragen: 104

Re: Even voorstellen/Presentera dig själv

Grytolle schreef:

Jag är nämligen intesserad i sverige och det svenska språket.

Intresserad av Sverige och det svenska språket ( i förutsätter nog någon form av
ekonomiska intressen , tror jag... big_smile )

Offline

 

#4 2010-07-10 13:46:47

Danny
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2010-07-07
Bijdragen: 3

Re: Even voorstellen/Presentera dig själv

Misschien heb je daar ook wel gelijk in Grytolle.
Kan ik die Zweedse tekst posten in het Zweedse gedeelte?

In ieder geval:

Dank voor het vertalen/Tack så mycket Grytolle

Offline

 

#5 2010-07-10 14:26:36

Grytolle
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-08-05
Bijdragen: 564

Re: Even voorstellen/Presentera dig själv

Stella: oeps... altijd zo irritant als je per ongeluk een voorzetsel letterlijk vertaalt big_smile

Danny: Wat zou daar het nut van zijn? Varsego!

Offline

 

#6 2010-07-10 14:53:06

Danny
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2010-07-07
Bijdragen: 3

Re: Even voorstellen/Presentera dig själv

Ik denk geen nut.
Hier kan het net zo goed toch?

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB