Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2011-03-29 08:31:42

Adrianne
lid/medlem
Uit: Uppsala, Sverige
Geregistreerd: 2010-11-15
Bijdragen: 13

Språkkurs i Den Bosch?

Hejsan!

Jag undrar om någon känner till någon kurs i nederländska som går i Den Bosch (med omnejd) under hösten? Kommer flytta ned till min pojkvän i början/mitten av september och det vore bra om jag kände till någon kurs innan dess. Försöker få till ett studielån av CSN också så det blir lite väl tight att leva av hans lön endast.

Tack på förhand!

Offline

 

#2 2011-03-29 10:01:36

Maskros
lid/medlem
Geregistreerd: 2008-11-27
Bijdragen: 45

Re: Språkkurs i Den Bosch?

Förut har det funnits internetbaserat på Stockholms univeristet. Du kan kolla där om det fortfarande finns.

Offline

 

#3 2011-06-22 12:32:45

Jonnaliten
Gast

Re: Språkkurs i Den Bosch?

Jag gick via ett college, som hade kurser for invandrare. Jag fick en kontaktperson som hjalpte mig vidare att hitta min niva. Jag satt i en klass med manniskor fran hela varlden och det var himla roligt. Smart att du redan nu vill ordna med CSN. Gar det bra finns mojlighet att plugga staatsexamen, som ger dig tillgang till hollandska studier.

Jag var dock tvungen att ga in en trajekt med kommunen, dar jag var tvungen att overtyga kommunen att jag var relaterad till Nederlanderna pa nagot satt; arbetskontrakt, gift, eller helt enkelt en hallbar plan under min vistelse. Genom detta bekostade kommunen kursen som kostar 4400€. Det var tre dagar i veckan, tre timmar á dag. Jag fick sta for en liten kostnad pa 200€.

Sok pa inburgeringscursus i Den Bosch. Eller cursus voor staatsexamen.

Lycka till!

 

#4 2011-07-22 19:58:35

Katharina
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-07-22
Bijdragen: 1

Re: Språkkurs i Den Bosch?

Jag kommer antagligen ocksa att flytta till Noord-Brabant, men inte forran till varen. Jag kommer att studera nederlandska pa Goteborgs universitet i host och vet nar jag ansokte att Stockholm har kvar sin distanskurs. Den galler dock lasforstaelse och inte tal, men ar nog en god hjalp pa vagen!

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB