Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2011-04-22 10:23:35

angry.itch
juniorlid/juniormedlem
Uit: Helmond, Netherlands
Geregistreerd: 2011-02-15
Bijdragen: 1

Svenskar i trakten kring Eindhoven?

Tjena,

Jag är en 27-årig kille som sedan sommaren 2007 bor och arbetar i Holland. Förutom att jag en gång om året åker hem och hälsar på föräldrarna i Sverige har jag näst intill ingen kontakt med andra Svenskar, så jag var lite nyfiken på om det fanns andra Svenskar som bor i närheten.

Under de åren som jag bor här har jag under bara ett tillfälle träffat på andra Svenskar, och då också bara av en ren händelse att jag hörde dem prata Svenska på tåget.

Det skulle vara kul att komma i kontakt med andra Svenskar här i trakten, ta en fika, öl eller vad som helst, och tragga lite. Jag har börjat märka att min Svenska blivit något svagare över åren så det skulle vara trevligt.

Har du lust, och ork att stå ut med min Skånska dialekt så hör gärna av dig.

Offline

 

#2 2011-04-26 16:14:22

Adrianne
lid/medlem
Uit: Uppsala, Sverige
Geregistreerd: 2010-11-15
Bijdragen: 13

Re: Svenskar i trakten kring Eindhoven?

Tjo!

Jadu, jag kommer att bosätta mig i Drunen till sena sommaren/tidiga hösten. Vore sjukt roligt att träffa lite svenskt folk som har bott i landet ett tag, få lite tips och liknande. Hur gick det till när du flyttade ned förresten? Vad var det för papper/förberedelser man var tvungen att göra? Vore tacksam för lite info.

Och det vore himla roligt att kanske ses en sväng och ta en fika. Kanske till och med mumsa lite kanelbullar? Vilket jag för övrigt fått för mig inte riktigt finns i Nederländerna....eller kanske har jag bara fått det om bakfoten. =P

Hörs!

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB