Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2011-07-06 14:15:45

MarkF
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-07-06
Bijdragen: 1

Studeren in Sundsvall 2012 en Zweeds leren. Wie meer?

Hoi allemaal,

Weer een nieuweling erbij op dit forum. Ik gebruik Ordbok al jaren met veel plezier en volg dit forum ook af en toe voor interessante discussies. smile

Ik ben al jaren fan van Zweden. Ik heb enkele weken terug bericht van mijn hogeschool gekregen dat ik volgend jaar in Sundsvall mag studeren, van januari tot ergens in juni.

In 2010 en 2011 heb ik een cursus gevolgd bij Scandinavische Vereniging Fryslân, wat me uitstekend is bevallen. Nu ik naar Zweden mag, wil ik mijn Zweeds verder ontwikkelen, zodat ik het over een tijdje prima kan schrijven, spreken en verstaan. Dat is mijn doel.

Nu vraag ik me af of er meer jongeren zijn die volgend jaar naar Sundsvall gaan of in Zweden verblijven. Het lijkt me leuk om af en toe met wat Nederlanders iets leuks te doen. big_smile

Zijn er meer jongeren die Zweeds leren? Het lijkt me leuk om in contact te komen met andere Zweden-fans voor leuke gesprekken (bijvoorbeeld in het Zweeds).

Vriendelijke groeten,
Mark Fokkema

Offline

 

#2 2011-08-25 12:43:27

Marina
Gast

Re: Studeren in Sundsvall 2012 en Zweeds leren. Wie meer?

Hej Mark!

Ik woon nu een half jaar met mijn ouders en broertje+zusje in Zweden, en ik begin volgend jaar ook met mijn studie hier. Ik ben daarom ook hard Zweeds aan het leren met een NHA cursus. Het gaat goed, maar in de praktijk is natuurlijk anders. Het lijkt me leuk om een beetje in het Zweeds te praten/oefenen. Sundsvall is wel heel erg ver weg van waar ik nu woon en ga studeren. Maar we kunnen altijd wat gesprekken voeren.

Groeten!
Marina

 

#3 2011-09-18 11:58:13

maxpower89
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-09-18
Bijdragen: 1

Re: Studeren in Sundsvall 2012 en Zweeds leren. Wie meer?

Interesant.. Ik heb hier dus ook serieus over zitten denken.. Maar gaat hem niet worden voor mij gok ik. Sundsval!! mooi stadje smile Heb ik vrienden. Dus kom er zo nu en dan ( bijna alle vakanties )..

Ik probeer ook zweeds te leren.. maar het lukt me nog niet zo goed, ik ben echt absoluut geen talen mens.

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB