Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2011-08-05 14:44:36

shavora
lid/medlem
Geregistreerd: 2011-08-05
Bijdragen: 14

Flytta möbler

Hej!

Jag, min man och min dotter ska flytta till Nederländerna inom ett år.

Är det någon som har ett budgetförslag till att flytta runt 10 m3 lådor/möbler?

Hyra ochköra liten skåpbil, flyttfirmor, fraktgods... jag letar efter alla möjligheter.

Dessutom vill jag tacka många här på forumet som har gett så mycket information om vad som behövs inför en flytt, pappersarbete och sånt.

Vänligen
Sara

Offline

 

#2 2011-08-05 21:43:16

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Flytta möbler

shavora schreef:

Är det någon som har ett budgetförslag till att flytta runt 10 m3 lådor/möbler?

Hyra ochköra liten skåpbil, flyttfirmor, fraktgods... jag letar efter alla möjligheter.

Jag gjorde det för sex år sedan; då var det utan tvekan billigast att hyra en skåpbil. Flyttfirman jag kontaktade räknade ett pris per som verkade okej, men då var det bara 6 flyttkartonger (60 liter) per m3 och 1 kubikmeter för en cykel.

För mig var det bara 800 km från Lund till Utrecht. Det kostar kanske för mycket tid om du bor i Norrland. smile

Fraktgods är lite jobbigt eftersom de vill ha allting på lastpall eller i en 33 m3 container. Dessutom är de inte så försiktiga; det är därför att grejer (tv, dator, osv) man köper kommer med så mycket frigolit.

Offline

 

#3 2011-08-05 23:19:48

shavora
lid/medlem
Geregistreerd: 2011-08-05
Bijdragen: 14

Re: Flytta möbler

Ja, vi kanske bara tar med oss tv, en dator och kläder och husgeråd. Men det är ändå för mycket för att få plats i flygplansväskan.

Offline

 

#4 2011-08-06 15:31:24

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Flytta möbler

Den här firman kör träd och plantor till bl.a. Scandinavien. De kanske är villiga att ta en last tillbaka till Holland i.s.f. att köra med en tom lastbil. http://www.plantex.nl/#!__english

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB