Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2011-10-16 13:19:06

wilma
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2010-01-05
Bijdragen: 1

Finns det någon som vill prata svenska med mig?

Hej,
Mitt namn är Wilma och jag bor i Groningenområdet. Jag har läst svenska på Folkuniversitetet i Lund(distanskurs). Mitt uttal är inte så bra eftersom jag har en rädsla för att prata fel. Finns det någon som pratar svenska och är intresserad av att prata med mig?
Hör gärna av dig!
Wilma.

Offline

 

#2 2011-10-16 13:27:23

Hermandad
lid/medlem
Geregistreerd: 2011-08-15
Bijdragen: 67

Re: Finns det någon som vill prata svenska med mig?

Mitt uttal är inte så bra eftersom jag är rädd för uttalsfel. Finns det någon svensktalande som är intresserad av att samtala med mig?

In het Zweeds is het samenvoegen tot 1 woord gebruikelijker dan in het Nederlands.

Offline

 

#3 2011-12-21 05:28:40

luay almusawi
Gast

Re: Finns det någon som vill prata svenska med mig?

hejsan jag har läst vad du har skrvit och jag intresserad av  att patar med dig svenska om du vill och ibland jag pratar också fel men ändå jag har lärt mig  wink  wink  wink  wink  smile  smile  smile  smile  smile  smile

 

#4 2012-06-08 13:35:50

Adrianne
lid/medlem
Uit: Uppsala, Sverige
Geregistreerd: 2010-11-15
Bijdragen: 13

Re: Finns det någon som vill prata svenska med mig?

Hello!

Ik heet Lisa en ik woon nu in Noord-Brabant samen met mijn vriend. Ik verhuized vanuit Zweden naar Nederland in augustus 2011 en ik ben bijna klaar met mijn staatsexamen for NT2. Wil je zweeds med mij spreken dan is dat geen problem!

Ursäkta om min nederländska inte är superbra, jag lär mig fortfarande. Men jag pratar gärna svenska med dig/er om du/ni vill! big_smile

Offline

 

#5 2012-06-29 00:00:07

judith-louckeyah
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2012-06-28
Bijdragen: 1

Re: Finns det någon som vill prata svenska med mig?

Hej jag heter judith
Hur mar du?

Offline

 

#6 2012-07-04 20:55:50

Matthieu
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2012-07-04
Bijdragen: 3

Re: Finns det någon som vill prata svenska med mig?

Hai wilma, kul! Jag har också lärt svenska i folskuniversitetet i Lund. Jag var där på erasmus projektet. Nu har gott 3 år och jag vill inte förlora vad jag har lärt mig. Om du vill kan jag använda skype från gång till gång.
hej då

Offline

 

#7 2012-08-05 18:38:14

Hermandad
lid/medlem
Geregistreerd: 2011-08-15
Bijdragen: 67

Re: Finns det någon som vill prata svenska med mig?

Matthieu schreef:

Hai wilma, kul! Jag har också lärt svenska i folskuniversitetet i Lund. Jag var där på erasmus projektet. Nu har gott 3 år och jag vill inte förlora vad jag har lärt mig. Om du vill kan jag använda skype från gång till gång.
hej då

Jag har också läSt (of läRt MIG) svenska PÅ folkuniversitetet i Lund. Nu har 3 år GÅTT. Niet från gång till gång maar någon gång.

Offline

 

#8 2012-08-07 14:13:02

Hermandad
lid/medlem
Geregistreerd: 2011-08-15
Bijdragen: 67

Re: Finns det någon som vill prata svenska med mig?

(nån gång) då och då ska det vara förstås.

Offline

 

#9 2012-10-15 18:53:43

charlotta@globatris.se
Gast

Re: Finns det någon som vill prata svenska med mig?

Hej!
Jag ger lektioner i svenska konversation via Skype. Jag undervisar i svenska som andraspråk, och lektionerna är anpassade efter studenten. Tillsammans bestämmer vi innehållet. Oftast ligger fokus på tal, uttal och vardagssituationer och ordförråd. Vill du veta mer kontakta mig!


www.globatris.se

 

#10 2014-06-26 14:15:04

Laimonas
Gast

Re: Finns det någon som vill prata svenska med mig?

Hej

jag vill prata svenska på skype, jag kan också prata ryska, litauiska och engelska, så jag kan hjälpa någon med de här språk och öva min svenska smile min skype är kkablys. Hej då!

 

#11 2015-02-24 12:09:24

Hamza
Gast

Re: Finns det någon som vill prata svenska med mig?

Hej !

Mitt namn är Hamza Och jag studerar på konvux . Jag kom till Sverige förra året .Mitt svenska språk är bra men muntligen är inte bra och jag försökte att titta på svenska filmer och tränar prata svenska med mina kompisar men jag är fortfarande inte bra med muntligen  . Jag behöver en man kaunna hjälpa mig att prata svenska .Svenska språket på skolan är inte samma på ute . Jag hoppas att ni ger mig råddar för att jag löser ditt problem .
Tack så mycket
Hamza .  : smile

 

#12 2015-08-13 07:04:33

Eline1969
juniorlid/juniormedlem
Uit: Nederland
Geregistreerd: 2015-04-05
Bijdragen: 3

Re: Finns det någon som vill prata svenska med mig?

Hej, jag heter Eline, jag är 46 år gammal och jag lär mig svenska sedan ett år. Finns det någon i Nijmegen eller området som skulle vilja tala svenska med mig? Jag hör gärna från dig.

Offline

 

#13 2015-08-15 13:58:52

Bassiehof
Gast

Re: Finns det någon som vill prata svenska med mig?

I närheten av ipv området. Of området kring. En je zegt hör (gärna) av dig in het Zweeds.

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB