Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2011-11-01 21:39:21

Tsjeard Jan
Gast

Taalcursus Zweeds bij NHA

Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken om de taalcursus Zweeds aan te schaffen bij de NHA, met begeleiding. Heeft iemand ervaring met deze cursus?

 

#2 2011-11-07 07:08:25

Billokay
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-06-06
Bijdragen: 6

Re: Taalcursus Zweeds bij NHA

Ik heb de NHA cursus Zweeds voor beginners + gevorderden met cd's gedaan. Begeleiding was door Adrie Meijer. Op zich niks mis mee voor een schriftelijk cursus, maar mondeling doe je echt veels te weinig. Ook was de cursus volgens mij al 10 jaar oud en was het Zweeds soms erg formeel, of zoals mijn vriendin het noemde Adrie-svenska. Ook vond ik de online opties minimaal, je kon alleen je huiswerk via het web opsturen en dat was het.

Maar ik heb me er prima mee vermaakt, voornamelijk het begin en midden stuk was prima te doen, aan het einde werd het een beetje taai en saai. Ik denk dat ik liever de LOI cursus had gedaan, hoewel ik daar geen ervaring mee heb. Ik zou de proefles van de LOI en de NHA eens naast elkaar leggen en kijken wat je dan beter ligt.

Offline

 

#3 2013-06-11 14:43:53

siamon
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2013-06-11
Bijdragen: 2

Re: Taalcursus Zweeds bij NHA

Wie heeft ervaring met 1 of meerdere van deze cursussen? Of iemand die nog andere (betere?) alternativen kent? Ik wil meer dan enkel woordjes leren.
Ik heb ook het idee dat een aantal van de bovenstaande opties wat outdated zijn. Nu weet ik niet of dit idee correct is en ook niet of het perse erg is. Hoeveel verandert de basis van een taal immers in een paar jaar.


siamon

Offline

 

#4 2013-06-27 09:16:49

barneyfresh
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2012-09-08
Bijdragen: 9

Re: Taalcursus Zweeds bij NHA

Hoi Siamon,

Zelf heb ik iets meer dan 3/4 jaar geleden de cursus Zweeds van LOI gekocht. Ik had de cursus Zelfstudie, maar zie dat die niet meer aangeboden wordt op de website..
Ik ben er in ieder geval heel tevreden over. Ze leren je op goede manier de basis en gaan per les een begrijpelijke stap omhoog.

Ik heb geen ervaring met Rosetta Stone, NHA of andere opties bv, denk dat idd alle cursussen dezelfde beginselen hebben . 
Outdated.. de plaatjes in het cursusboek voelen wel  80's aan (grote truien en kapsels).. maar een taal verandert idd niet zo snel.

LOI is een aanrader!

Offline

 

#5 2014-04-05 11:38:43

lourencohen
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2014-03-17
Bijdragen: 3

Re: Taalcursus Zweeds bij NHA

I have attended the NHA course Swedish for beginners. We cannot blame the course as not effective, but it is somewhat helpful. What I felt difficult is since the practical lessons are less we are getting less time to talk. If they conduct more interactive lessons it would be more effective and useful for the candidates.










_________________________________
online dating email tips

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB