Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2011-11-18 14:54:06

shavora
lid/medlem
Geregistreerd: 2011-08-05
Bijdragen: 14

Nyinflyttad i Haarlem

Hoi alla!

Jag har precis flyttat till Haarlem och är hemma med min 11-månaders flicka. Jag kommer vara hemma tills föräldrapenningen från sverige löper ut. Då vi bor hos mina svärföräldrar så har jag väldigt lite att göra. Skulle jag haft mitt eget kök så skulle jag bakat, lagat mat och fixat men det går ju inte nu. Det vore trevligt att träffa andra svenskar som bor i närheten av Haarlem. Här är min email: s.h.a.linden (at) gmail.REMOVE-THIS.com.

Jag och min holländske pojkvän söker en egen lägenhet, men det är utan tvekan svårt. Vi kan bo i en 2:a men i den kommunala bostadskön här så får vi inte ansöka lägenheter som har bara 2 rum. Vi kan bo andra hand också!

Just nu jobbar min man på Pepperminds, som knackar dörr för Röda Korset. Tyvärr är det ingen lön vi kan ens söka lägenhet på. Snälla, om ni vet någon, som vet någon som behöver en duktig anställd, emaila! s.h.a.linden (at) gmail.REMOVE-THIS.com så vidarebefordrar jag till honom.

Ni undrar kanske varför vi flyttade ifrån Sverige... min pojkvän fick inget jobb där under sina 2 år men nu kan han i alla fall ganska bra svenska. Utan en eftergymnasial utbildning eller att man kan det svenska språket flytande är det omöjligt att få jobb i Sverige... arbetsförmedlingen är ett skämt.

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB