Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2012-04-09 10:54:23

cecilia
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2012-04-09
Bijdragen: 1

Jobb i Amsterdam

Hej!

Min sambo kommer att jobba i Amsterdam i sommar genom sitt svenska jobb. Jag kommer passa på att också vara i Amsterdam under ca. 2-3 månader i sommar, det verkar vara en så mysig stad! Jag längtar efter att få utveckla mitt fotointresse i en så vacker miljö!

Det skulle vara väldigt roligt att kunna hitta ett jobb där, jag är öppen för alla möjliga typer av jobb (nu jobbar jag som vik butikschef och har bla jobbat inom vården innan). Så min fråga är om det är någon som möjligtvis har några kontakter i Amsterdam som kanske skulle kunna hjälpa mig... Allt från att sälja blommor till att kanske jobba administrativt på något sätt. Jag är öppen för det mesta!

Vad tror ni om att t.ex. jobba med att sälja blommor eller liknande? Visst finns det t.ex. många marknader?
Tror ni det går att få såna typer av jobb utan att kunna holländska? Är bästa sättet att i så fall gå runt och bara visa upp sig när jag väl kommit till Amsterdam?

Vad tror ni annars att man kan få för olika typer av jobb, med svenska och engelska som huvudspråk? Nu när det bara är en kortare period jag kommer vara där.

Tacksam för alla typer av tips och tankar!

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB