Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#26 2007-09-05 17:24:54

Grytolle
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-08-05
Bijdragen: 564

Re: Wie wil hagelslag opsturen in ruil voor zweedse produkten?

In België zag ik dat hagelslag is "strüssel" ofzo in het duits... en dus denk ik dat het "Strössel" zou zijn.

Offline

 

#27 2007-09-05 18:08:19

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Wie wil hagelslag opsturen in ruil voor zweedse produkten?

Ja, hier zeg je strössel, maar ze zouden het nooit op de boterham doen. Wel op ijs of op taart. In het engels is het trouwens 'chocolate sprinkels', zag ik ergens.

Offline

 

#28 2007-12-18 17:05:43

Roos
Gast

Re: Wie wil hagelslag opsturen in ruil voor zweedse produkten?

Om het gemakkelijk te maken. Alle winkels die Nederlandse producten verkopen op een rij te vinden op

http://dutchfood.googlepages.com

Met een vergelijking van de prijzen.

Groetjes,
Roos

 

#29 2008-04-09 19:07:12

Frank-NL
Gast

Re: Wie wil hagelslag opsturen in ruil voor zweedse produkten?

Ik wil graag te hulp komen. Ik woon in Nederland, en mis al sinds ik weg ben uit zweden de GURKMAYONAISE. Misschien is er iemand die graag iets uit nederland wil. Stuur mij een email, en we komen er wel uit.
Vi ses

 

#30 2008-04-09 21:37:39

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Wie wil hagelslag opsturen in ruil voor zweedse produkten?

Hoi Frank, hartelijk dank voor je aanbod, maar de vraag is verouderd en ik ben inmiddels ruimschoots voorzien! Nogmaals bedankt!

Offline

 

#31 2008-06-21 20:54:59

Ploeff
lid/medlem
Geregistreerd: 2008-03-16
Bijdragen: 88

Re: Wie wil hagelslag opsturen in ruil voor zweedse produkten?

HAGELSLAG.
Herinneringen van een ver verleden tijd (50er jaren) , toen ik als kind in Zweden woonde.
Ama, onze grootmoeder ("farmor") die blind was, breide voor ons graag truien, sokken, sjawls en wat dies meer zij. Eenmaal liet ik mij tegen haar ontvallen dat wij al die "zachte pakjes" niet leuk vonden. Wij wilden graag Hollandse zoetigheden, zoals hagelslag, rose-en-witte anijsmuisjes en eventueel speculaas, en zo.
Enige tijd later kwam er weer een pakje. Zàcht. Zal wel weer breiwerk zijn.
Maar toen vader 's-avonds na een halfuurtje varen vanuit het centrum met de Vaxholmsbåt thuis kwam, werd het pakje opengemaakt.
Inderdaad: truien, voor elk van ons een (midden in de zomer!) en sokken, en sjawls.
Maar daarin verpakt: hagelslag, anijsmuisjes, vruchtenkorrels, allemaal lekkers die in Zweden niet te krijgen waren.
Alleen: zoals toen gebruikelijk: verpakt in cellofaan van een slechte kwaliteit, dus niet bestand tegen de ruwe behandeling door de posterijen.
Er zat maar één ding op: sorteren.
Dààgenlang zaten we om de keukentafel, de chocoladekorrels van de anijsmuisjes te scheiden enz. En moeder zag erop toe dat we er niet van snoepten!
Toen we klaar waren lieten we vader trots het resultaat van ons werk zien: keurig en kleurig gesorteerde bakjes.
Vader heeft toen zijn leven op het spel gezet door voor te stellen "nu nog de rose van de witte muisjes te scheiden, en de pure van de melkchokolade".
Nooit eerder heb ik mijn vader "voor zijn leven zien rennen"! En moeder moedigde òns aan.
En wij: nog lang genoten wij van een boterham d-u-n belegd met muisjes. Want: de jaren 50, hè?
De Zweden vonden het maar raar om zó royaal om te gaan met wat zij voor taartgarnering aanzagen. Iets wat je per korrel uitgeteld op een taart legde.
Rare mensen, die Hollanders!

Offline

 

#32 2008-06-21 21:39:43

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Wie wil hagelslag opsturen in ruil voor zweedse produkten?

Leuk verhaal!

Offline

 

#33 2008-10-05 08:10:04

Erna
Gast

Re: Wie wil hagelslag opsturen in ruil voor zweedse produkten?

Ik zoek iemand die mij 1 of 2 x per jaar wat vanuit zweden zou willen sturen het gaat om stempeltjes die je alleen in zweden kan bestellen als je er woont dus ik kan er anders niet aan komen want ik heb geen zweeds adres ik wil er natuurlijk altijd wat voor voor terug doen.

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk reageerd er iemand.

Groetjes erna

 

#34 2009-01-19 19:58:36

Angelique
Gast

Re: Wie wil hagelslag opsturen in ruil voor zweedse produkten?

Nog heel even en dan is onze nieuwe webshop online,
wij zullen world wide Nederlandse producten gaan verzenden tegen
een altijd scherp tarief !Wij beperken ons niet alleen tot de boodschappen maar zullen ook
boekjes ,spellen,kraammanden,cadeaumanden ect,aanbieden.En mocht er iets niet op de site staan maar het artikel is wel te koop in Nederland..geen probleem..wij verzenden het ! Daarnaast zullen wij alle orders boven de 50 euro
belonen met een aardigheidje b.v een bosje tulpen.Uiteraard is het ook mogelijk
om samen met iemand anders een order te plaatsen om zo verzendkosten te besparen.
Begin feb 2009 zullen wij vermoedelijk online zijn en te vinden zijn op www.holland-webshop.com
mochten er favoriete producten ontbreken laat het ons dan weten en indien mogelijk zullen wij dit
opnemen in het assortiment.Vragen opmerkingen tips wij horen het graag,..

Met vriendelijke groet,
Angelique
Holland-webshop

 

#35 2009-07-01 10:26:17

Zweedsekip
lid/medlem
Geregistreerd: 2008-03-11
Bijdragen: 17

Re: Wie wil hagelslag opsturen in ruil voor zweedse produkten?

De link werkt niet ?????

Offline

 

#36 2012-05-10 10:46:37

jos
Gast

Re: Wie wil hagelslag opsturen in ruil voor zweedse produkten?

ik wil best wel hagelslag of vlokken puur of melk opsturen in ruil voor wat uit zweden.
ik zoek nl. een product wat je schijnbaar alleen in Scandinavië  kunt kopen bij elke tankstation en winkel.
ik zoek een flesje jungle olie en een blikje roet en als je die 2 met elkaar vermengt je ruikt als een opgedroogde openhaard maar wel goed is tegen stekende insecten.

kennen jullie dit product en is het mogelijk om het op te sturen?

met vriendelijke groet.

Jos

 

#37 2012-05-10 19:25:25

Hermandad
lid/medlem
Geregistreerd: 2011-08-15
Bijdragen: 67

Re: Wie wil hagelslag opsturen in ruil voor zweedse produkten?

Djungelolja kun je ook online kopen http://www.eapoteket.se/Djungelolja.html maar dat van die roet mag je wel effe uitleggen want ik heb nog nooit van sot på burk gehoord. Kunskap på burk wel http://www.youtube.com/watch?v=P75VFH8kMgA

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB