Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2014-08-05 17:34:54

JefVerhoeven
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2014-08-05
Bijdragen: 2

Zweeds in de buurt van Venlo - Svenska i närheten av Venlo

Hoi/Hejsan

Ik ben een Belg die onlangs naar regio Venlo is verhuisd. Daarvoor heb ik een jaar in Sundsvall gewoond. Zijn er mensen in de buurt van Venlo die een interesse voor Zweden en de Zweedse taal delen?

Jag är en belgisk kille som nyss har flyttat till Venlo. Tidigare har jag bott i Sundsvall på ett år. Finns det svenskar i området? Eller någon som är lika intresserad i Sverige ock språket som jag?


Groeten/Hälsingar

Jef Verhoeven

Offline

 

#2 2014-11-16 18:09:48

pascalmonique
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2014-11-16
Bijdragen: 1

Re: Zweeds in de buurt van Venlo - Svenska i närheten av Venlo

Hallo Jef,

wij Pascal en Monique zijn beiden gecharmeerd van Zweden en willen graag de Zweedse taal machtig worden.

kun jij ons hier bij helpen?
we hebben al wat zelf studie gedaan, maar zijn nu op zoek naar iemand die ons de fijne kneepjes van de taal bijbrengt en ons de grammatica kan uitleggen.
dit ivm mogelijke emigratieplannen in de toekomst.

in afwachting van jou reactie verblijven wij,

groetjes Pascal en Monique
Belfeld

Offline

 

#3 2014-11-20 21:20:31

JefVerhoeven
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2014-08-05
Bijdragen: 2

Re: Zweeds in de buurt van Venlo - Svenska i närheten av Venlo

Hoi beiden,

Toch nog geïnteresseerden, leuk smile Zelfs met heuse emigratiegedachten, interessant.

Aangezien ik een jaar in Zweden heb gewoond en er de taal zo veel mogelijk heb gebruikt, durf ik te zeggen dat ik behoorlijk wat van de fijne kneepjes van het Zweeds af weet. Nu ik weer in de Lage Landen ben probeer ik alles wat te onderhouden door regelmatig eens een Zweeds boek te lezen.
Wat ik weet aan anderen proberen bijbrengen lijkt me een leuke uitdaging!

Ik heb zelf nog geen ervaring met echt lesgeven, dus het zal in eerste instantie wel wat aftasten zijn hoe ik jullie het best zou kunnen helpen helpen. Eerst en vooral zou ik uiteraard een beeld moeten hebben van hoever jullie al staan na die zelfstudie. Daarna kan ik beginnen nadenken over de best mogelijke strategieën om jullie nog wat meer bij te leren over het Zweeds.

Belfeld? Ik woon zelf in Tegelen. Fietsafstand dus en ideaal voor eens een bezoekje af en toe. Laat maar weten wat jullie er concreet over denken. Je mag me ook mailen (jef.verhoeven (at) gmail.REMOVE-THIS.com).


Med vänliga hälsningar.

Jef

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB