Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2015-05-24 19:08:32

TonyMichZweeds
Gast

Zweeds leren als 13-jaar oud kind?

Hallo, ik wil graag wat vragen: hoe kan ik als tiener het beste Zweeds Leren.. Ik heb veel interesse in talen en vooral Fins en Zweeds (eigenlijk wil ik Fins leren maar dat is heel moeilijk). ik zit nu in de brugklas en doe HAVO-VWO. Ik heb niks aan een antwoord van: Dat kan je beter later doen, want ik wil het graag zo'n beetje binnenkort gaan leren en later wil ik zelfs in Zweden studeren en misschien zelfs wonen. Weet iemand een goeie cursus of wat dan ook voor mij?? Ik heb wel een cursus gevonden van Assimil en van Andre Meijer die mij best wel goed lijken voor mij (beiden want ze verschillen wel van elkaar denk ik). Ik speel ook een spel (MovieStarPlanet) waarvan je een Nederlandse versie hebt maar ook een Zweedse en daarvan heb ik ook al wat opgepikt maar sowieso niet voldoende om een gesprek te beginnen over iets moeilijkere dingen dan de paar woordjes en aantal zinnen die ik ken. Ik hoop dat dit voldoende is en sorry als dit zo lang is maar ik kan het niet korter uitleggen. Ik neem dit héél serieus en ik hoop natuurlijk dat er op gereageert wordt. Ik heb trouwens autisme, misschien dat dat de oorzaak is waarom ik zo dol ben op Zweeds en Zweden. Alvast bedankt, groetjes Tony, hejdå  smile

 

#2 2015-05-25 13:58:54

Janneke
lid/medlem
Geregistreerd: 2013-07-15
Bijdragen: 15

Re: Zweeds leren als 13-jaar oud kind?

Hoi Tony,
Wat leuk dat je Zweeds wilt leren. Dat lijkt me wel lastig als je verder geen mensen hebt met wie je het ook kunt oefenen. Ik weet niet of je ook Facebook hebt, maar anders zou je lid kunnen worden van de groep Learn Swedish. Daar worden vaak tips gegeven van leuke websites, boeken en/of muziek die je kunnen helpen bij het leren van het Zweeds.
Daarnaast kan het goed zijn om brieven/mailtjes uit te wisselen met iemand van je eigen leeftijd. Ken je iemand van je eigen leeftijd in Zweden? Zou je het leuk vinden om zo'n penvriend/vriendin te hebben? Anders kan ik wel even een aantal kinderen vragen of zij dat leuk zouden vinden.
Lycka till med svenska! smile

Offline

 

#3 2015-05-28 21:35:28

TonyMichZweeds
Gast

Re: Zweeds leren als 13-jaar oud kind?

Dank Je Voor De Reactie En De Goeie Tips, Ik Ga Er Zeker Wat Mee Doen, Bedankt !  big_smile

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB