Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2015-08-24 16:28:35

Gwen
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2015-08-24
Bijdragen: 2

Nederlanders in Värmland?

Hi!

I'm a 24 year old student living just outside of Karlstad, Värmland. I'm looking for someone who speaks Dutch that will teach me, and if you like I'll teach you Swedish.
I've lived in Sweden all my life but my parents are from the Netherlands but have never taught me dutch. Now I've took it upon myself to finally learn the language and would love to meet other dutch people that wants help me.

big_smile

Offline

 

#2 2015-08-26 20:02:49

Bassiehof
Gast

Re: Nederlanders in Värmland?

Du kan skriva på svenska här, det är ett tvåspråkigt forum. Fick du ingen hemspråksundervisning i grundskolan? Det bor annars ganska många från Nederländerna i just Värmland. Du borde satsa lite mer på att lära dig engelska också. Ik ben in Nederland geboren maar woon niet in de buurt van Karlstad maar kan je wel online helpen.

 

#3 2015-09-06 20:26:04

Gwen
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2015-08-24
Bijdragen: 2

Re: Nederlanders in Värmland?

Bassiehof schreef:

Du kan skriva på svenska här, det är ett tvåspråkigt forum. Fick du ingen hemspråksundervisning i grundskolan? Det bor annars ganska många från Nederländerna i just Värmland. Du borde satsa lite mer på att lära dig engelska också. Ik ben in Nederland geboren maar woon niet in de buurt van Karlstad maar kan je wel online helpen.

Nej, det fick jag inte. Jag var den enda i hela kommunen med nederländsk bakgrund så det ville de inte finansiera.

Wat leuk! Hoe doen we het?

Offline

 

#4 2016-02-19 12:29:15

Tineke
Gast

Re: Nederlanders in Värmland?

Hej,

Jag har sett din fråga. Varje år bor vi 6 monader i Molkom, 2 monader i vintern och 4 i sommaren. Jag vil gärna hjälpa dig när du vil. Resten av året bor vi i Nederländerna.
Jag hör av dig.

Hälsning,
Tineke

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB