Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2016-08-16 15:29:03

Kayy
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2016-08-04
Bijdragen: 2

Cursusboek

Hej!

Sinds kort wil ik heel graag het Zweedse taal leren. Ik heb al verschillende dingen gelezen en gebruik regelmatig apps. Alleen zou ik graag een cursus boek willen hebben. Na veel rond zoeken heb ik twee cursus boeken gevonden. deze boeken zijn:

- Basiscursus 1 van Adrie Meijer.
- Lesexpres cursus boek.

hebben jullie misschien ervaring met één van deze boeken? 

alvast heel erg bedankt!

big_smile

Kaylee

Laatst bewerkt door Kayy (2016-08-16 19:08:32)

Offline

 

#2 2016-08-17 09:04:36

Miran
Gast

Re: Cursusboek

Hoi,

Ik ben zelf ook nog een junior medlem, oftewel: ik ben ook nog een kind (12 jaar) ik weet helaas niet hoe oud jij bent en dan kan ik ook niet meteen zeggen wat beter is. Zelf gebruik ik het Basiscursus Zweeds van Adrie Meijer. Het beste is, als je de taal wilt leren, dat je eerst het kan lezen (je hoeft het dan nog niet te begrijpen hoor!) en dat je dan Zweedse boeken leest en dat je ook (dagelijks) eens een momentje neem om naar de Zweedse radio (EN tv, dat helpt ook erg!) en dan zal je het wel goed leren. En een cursusboekje erbij kan nooit kwaad!


Groetjes,
Miran.

Wil je nog a.u.b even doorgeven hoe oud je bent? Dan kan ik nog meertips geven, ik geef nu alleen algemene tips!

 

#3 2016-08-17 10:00:27

Bassiehof
Gast

Re: Cursusboek

Ik woon en werk al 28 jaar in Zweden en heb de cursus van lesexpres online, zonder lesboek, voor zover die gratis was gevolgd, en heb veel fouten ontdekt in de grammatica en spelling. Ik weet niet hoe Kristy, die de cursus heeft geschreven, Zweeds geleerd heeft maar ze is volgens mij geen Zweedse.

Ik moet erbij zeggen dat ik Zweeds begon te leren op de middelbare school, dus ik heb geen ervaring met dit soort cursussen behalve die van lesexpres.

 

#4 2016-08-17 16:30:44

Kayy
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2016-08-04
Bijdragen: 2

Re: Cursusboek

Heel erg bedankt voor het reageren!

Zelf ben ik zestien jaar en wil ik graag na mijn mbo werken als verpleegkundige in Zweden, daarom wil ik ook graag het Zweedse taal leren.

Vandaag heb ik bij de boekhandel het cursus boek besteld van Adrie Meijer. Het lijkt mij zelf toch het beste boek om te kunnen gebruiken. Ook lees ik nu de krant uit Zweden en dat gaat al aardig goed en natuurlijk  kijk ik graag naar de Zweedse politieseries  wink

Groetjes,

Kaylee

Offline

 

#5 2016-08-18 09:09:42

Miran
Gast

Re: Cursusboek

Kayy schreef:

Heel erg bedankt voor het reageren!

Zelf ben ik zestien jaar en wil ik graag na mijn mbo werken als verpleegkundige in Zweden, daarom wil ik ook graag het Zweedse taal leren.

Vandaag heb ik bij de boekhandel het cursus boek besteld van Adrie Meijer. Het lijkt mij zelf toch het beste boek om te kunnen gebruiken. Ook lees ik nu de krant uit Zweden.

Fijn dat het zo goed gaat! Ik hoop dat het later in Zweden goed zal gaan, en misschien kom ik je kater zelfs is tegen in stockholm!(ik wil later naar zweden verhuizen, toch kleine kans dat we elkaar zien ik bedoel ZWEDEN IS ZO GROOT maar je weet wat ik bedoel haha).

Veel succes met het leren van de taal en het werken in zweden!


Gr. Miran

 

#6 2016-08-18 12:47:48

Bassiehof
Gast

Re: Cursusboek

Miran schreef:

misschien kom ik je kater zelfs is tegen in stockholm!

Mischien kom ik je poes zelfs eens tegen in Stockholm.

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB