Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2006-06-14 20:33:05

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Problemen Met Internet Explorer

Ja, dit is een heel leuk forum, maar waarom staan er van die grote zwarte blokken naast de meeste mails. Of ligt dat aan mijn computerinstelling?

[edit: verplaatst naar nieuw onderwerp]

Laatst bewerkt door hankwang (2006-07-27 23:15:35)

Offline

 

#2 2006-06-14 22:40:42

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Re: Problemen Met Internet Explorer

Ik vrees van wel ja...
Het enige wat er hier naast staat is wie het gepost heeft, met wat info, en eventueel een prentje (bij jou trouwens ook)...

Offline

 

#3 2006-06-15 10:44:30

steve-o
lid/medlem
Uit: belgie-hasselt
Geregistreerd: 2005-12-26
Bijdragen: 16

Re: Problemen Met Internet Explorer

ja ik heb hetzelfde probleem, tussen email en online/offline staan grote zwarte blokken. hoe komt dit? smile

Offline

 

#4 2006-06-23 09:37:21

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Glad midsommar allihopa!

Offline

 

#5 2006-06-23 18:38:35

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Re: Problemen Met Internet Explorer

Haha, är det idag big_smile
Jag skulle ville vara i Sverige nästa midsommarn, jag vill se det big_smile  Men då ska jag nog vara tillbaka i Belgien...

Glad midsommar smile

Offline

 

#6 2006-06-23 18:44:36

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

steve-o schreef:

tussen email en online/offline staan grote zwarte blokken. hoe komt dit? smile

Dit is een probleem dat alleen in Internet Explorer voorkomt, wat voor mij als Windowshater wat moeilijk testen was. Maar het probleem zou nu verholpen moeten zijn. Het probleem was dat IE een erg beperkte CSS-ondersteuning biedt. Probeer eens Firefox of Opera! smile

Offline

 

#7 2006-06-23 18:47:07

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Ja, nu zijn ze weg.

Offline

 

#8 2006-06-24 11:57:03

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

hankwang schreef:

Probeer eens Firefox of Opera! smile

Wat zijn de voordelen van Firefox en Opera vergeleken met internet explorer?

Offline

 

#9 2006-06-24 16:53:43

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Re: Problemen Met Internet Explorer

Dat je b.v. geen zwarte blokken krijgt tongue  En qua virussen is Explorer ook niet zo goed naar het schijnt.  De rest zal ik aan Han-Kwang overlaten, die kent er meer van smile

Offline

 

#10 2006-06-24 18:31:33

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Margo schreef:

Wat zijn de voordelen van Firefox en Opera vergeleken met internet explorer?

Dat is net zoiets als vragen wat de voordelen zijn van een fiets met 7 versnellingen in vergelijking met een step. smile

Voor jou als gebruiker zijn de belangrijkste voordelen:
* Automatisch blokkeren van pop-up reclame
* Browsen met tabs zodat de taakbalk niet helemaal volloopt (je moet het eigenlijk proberen om de voordelen te zien)
* Ingebouwde zoekmogelijkheid met Google (of andere zoekmachines)
* Veel kleiner risico dat er ongemerkt allerlei spyware en adware op je computer wordt geinstalleerd.

Voor mij als webmaster is het fijn als mensen niet met IE browsen omdat ik hoofdpijn krijg van alle bugs in IE waar ik omheen moet werken.

Ikzelf werk voornamelijk met Opera, die wat sneller is en meer mogelijkheden biedt, met name een aantal zaken die handig zijn voor webmasters. Firefox is wat gangbaarder en biedt de mogelijkheid om plug-ins te installeren voor allerlei extra mogelijkheden.

Je kunt beide programma's gratis hier downloaden:
http://www.mozilla.com/firefox/
http://www.opera.com/

Offline

 

#11 2006-06-26 08:19:50

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Dank je. Misschien waard om te proberen. Ik vind het wel eng om van systeem te veranderen nu wij en de computer zo aan Windows gewend zijn. Kun je ze naast elkaar gebruiken? Fijn trouwens dat je die zwarte rouwblokken weg kon krijgen.

Offline

 

#12 2006-06-26 10:04:29

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Margo schreef:

Ik vind het wel eng om van systeem te veranderen nu wij en de computer zo aan Windows gewend zijn. Kun je ze naast elkaar gebruiken?

Je kunt gewoon Windows blijven gebruiken; je installeert alleen maar een nieuwe browser met een eigen icoontje naast de al bestaande Internet Explorer. Mocht het na een weekje proberen niet bevallen, dan klik je gewoon weer op de vertrouwde e. Maar er zijn niet zoveel mensen die na zo'n overstap terugwillen. smile

Offline

 

#13 2006-07-23 17:34:03

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Ja, ik heb nu een fiets (firefox) naast mijn step (windows) staan. Ik merk inderdaad dat ik automatisch meestal liever de fiets pak. Een klein nadeel vind ik dat firefox wel erg veel onthoudt. Dat is tegelijkertijd ook een voordeel natuurlijk, maar ik vind het niet zo leuk dat iedereen die zich achter onze computer zet, direct kan zien op welke woorden ik het internet doorzocht heb.

Een ander nadeel is dat firefox zogenaamde insticksmodulen nodig heeft, bijvoorbeeld voor mijn favoriete spelletje of bepaalde webcams. Maar dan kan ik alsnog de step pakken.

Offline

 

#14 2006-07-24 00:08:41

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Margo schreef:

Een klein nadeel vind ik dat firefox wel erg veel onthoudt.

In de Engelse Firefox: Edit / Preferences / Privacy / History. (In het Nederlands waarschijnlijk Bewerken / Voorkeuren / Privacy / Geschiedenis).

In Opera: Ctrl-Alt-H (History), selecteren en wissen. Kun je heel specifiek die ene site uit de geschiedenis verwijderen waarvan niemand mag weten dat je daar naar gekeken hebt. smile

Offline

 

#15 2006-07-24 15:10:57

Martijn
lid/medlem
Uit: inte där jag vill vara
Geregistreerd: 2006-07-03
Bijdragen: 18

Re: Problemen Met Internet Explorer

Margo schreef:

hankwang schreef:

Probeer eens Firefox of Opera! smile

Wat zijn de voordelen van Firefox en Opera vergeleken met internet explorer?

Betere implementatie van de standaarden waarop webpagina's geschreven behoren te worden.
Te veel mensen knutselen maar wat in elkaar zonder de daarvoor vastgestelde richtlijnen te volgen. Internet Explorer is een zogenaamde "alleseter" dat wil zeggen dat de browser een pagina met fouten gewoon inlaadt en naar eigen interpretatie weergeeft, en dat wil soms wel eens voor rare taferelen zorgen.

Daarbij is Internet Explorer ook nog eens behoorlijk kwetsbaar voor spyware en andere agressive computerscripts (zeker als je de computer nooit voorziet van de laatste updates). Ook heb je nog eens het voordeel van tabbladen in FF en Opera waardoor je niet meer 20 vensters open hoeft te hebben. Bovendien is Firefox uit te breiden naar eigen smaak (kleuren, panelen, toevoegingen, je kunt het zo gek niet bedenken) smile

Offline

 

#16 2006-07-24 18:17:56

bisa
lid/medlem
Uit: Capelle a/d IJssel
Geregistreerd: 2006-07-06
Bijdragen: 60
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Dat IE zo lek als een mandje is en Opera en FF niet. Opera en FF hebben tabbladen, IE niet. Ik gebruik zelf Opera en heel soms FF. Probeer het eens en je wil nooit meer IE gebruiken.

Offline

 

#17 2006-07-24 22:49:45

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Martijn schreef:

Internet Explorer is een zogenaamde "alleseter" dat wil zeggen dat de browser een pagina met fouten gewoon inlaadt en naar eigen interpretatie weergeeft

Dat vind ik op zich minder erg, maar correcte pagina's geeft hij incorrect weer, en de weergave verandert bij elke nieuwe versie. Kijk bijvoorbeeld eens op een grote site als Wikipedia naar de broncode (iets ingekort):

Code:

<!--[if lt IE 5.5000]>@import  "IE50Fixes.css"
<!--[if IE 5.5000]>@import "IE55Fixes.css";
<!--[if IE 6]>@import "IE60Fixes.css";
<!--[if IE 7]>@import "IE70Fixes.css?1";
<!--[if lt IE 7]><script type="text/javascript" src="IEFixes.js">

Voor een wat ingewikkelder site moet je voor elke versie van IE een aparte versie van je websitelayout maken. Om hoofdpijn van te krijgen, zoals ik zei. Veel webmasters, waaronder ik, hebben daar geen zin in en gebruiken dus lang niet alle mogelijkheden.

Maar ja, dit is voor een gebruiker geen doorslaggevende reden, want pas als minstens de helft van de IE-gebruikers (nu nog marktaandeel 85%) overstapt zal de overgebleven helft merken dat webmasters geen tijd meer steken in IE-compatible versies van websites. Voor de gebruiker is de gebruikersvriendelijkheid relevanter.

Offline

 

#18 2006-07-27 15:48:11

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Ik ben niet zo thuis in de chatwereld en nu vraag ik me af wat een 'lurker' is. Ik stel me daar een onguur persoon bij voor.

Offline

 

#19 2006-07-27 16:29:32

Marsvin
lid/medlem
Geregistreerd: 2005-11-19
Bijdragen: 36
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Margo schreef:

Ik ben niet zo thuis in de chatwereld en nu vraag ik me af wat een 'lurker' is. Ik stel me daar een onguur persoon bij voor.

Een lurker is iemand die een forum (of chatkanaal, nieuwsgroup, etc.) wel leest, maar er nooit iets in schrijft.

Offline

 

#20 2006-07-27 16:33:11

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Dank je, Cavia!

Offline

 

#21 2006-07-27 16:54:43

Martijn
lid/medlem
Uit: inte där jag vill vara
Geregistreerd: 2006-07-03
Bijdragen: 18

Re: Problemen Met Internet Explorer

Je zou haast de browser automatisch laten afvangen en mensen verplichten een alternatief te gebruiken smile

Offline

 

#22 2006-07-27 22:17:10

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Martijn schreef:

Je zou haast de browser automatisch laten afvangen en mensen verplichten een alternatief te gebruiken smile

Ik kan je vertellen dat ik dat ook overweeg elke keer dat ik weer om een IE-bug heen moet werken. Bijvoorbeeld door de dagelijkse limiet voor mensen met Internet Explorer op 20 woorden in plaats van 400 te zetten. evil Of IE-gebruikers na elk woord een hele vervelende Captcha in te laten typen. twisted

Maar dan doe ik het elke keer toch maar niet...

Offline

 

#23 2006-07-30 09:55:04

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Die arme gebruikers dan ... die kunnen er toch niks aan doen?

Offline

 

#24 2006-07-30 12:18:21

Martijn
lid/medlem
Uit: inte där jag vill vara
Geregistreerd: 2006-07-03
Bijdragen: 18

Re: Problemen Met Internet Explorer

De gemiddelde internetter is erg slecht voorgelicht, dat is ook de voornaamste reden dat er zo veel spam en virussen bestaan in de wereld. Veel mensen zal het een biet zijn dat hun computer een broedplaats is voor allerlei troep. Als het op een zeker moment de spuigaten uitloopt kun je als sitebeheerder besluiten om die mensen een voorlichtingspagina voor te schotelen met daarop tips wat ze moeten doen in plaats van gewoon de site tonen met alle risico's van dien smile

Offline

 

#25 2006-07-30 12:55:20

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Problemen Met Internet Explorer

Die informatie is erg belangrijk. Ik ben in ieder geval erg blij met de firefox tip.

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB