Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#101 2012-03-08 18:40:43

willem
Gast

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

beste jan smit,
ikea groningen heeft een zeer ruim en gevarieerd assortiment aan zweedse produkten!!! Zeer veel klanten weten daar elke dag weer, hun produkten te kopen tegen lage prijzen!!! Elke dag druk. En de gehaktballetjes worden massaal verkocht!! En een gevarieerd assortiment aan zalm, garnalen, haring. Superlekker!! En een ruime keus aan schepsnoep!!!! Kwaliteit dus!!!!!!!!

 

#102 2012-03-26 19:09:40

Moontje
Gast

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

willem schreef:

beste jan smit,
ikea groningen heeft een zeer ruim en gevarieerd assortiment aan zweedse produkten!!! Zeer veel klanten weten daar elke dag weer, hun produkten te kopen tegen lage prijzen!!! Elke dag druk. En de gehaktballetjes worden massaal verkocht!! En een gevarieerd assortiment aan zalm, garnalen, haring. Superlekker!! En een ruime keus aan schepsnoep!!!! Kwaliteit dus!!!!!!!!

Hmm, ze verkopen wel zweedsige producten maar dan wel met het IKEA merk. En påskmust of julmust van IKEA smaakt toch niet zoals de apotekers julmust bijvoorbeeld. Zelfde 'probleem' met de chips sinds ze geen estrella maar eigen merk verkopen. Zo kan ik nog wel een aantal producten opnoemen die hier in huis ontzettend gemist worden. (mazarin, negerbollar, ekströms nyponsoppa, ballerinakakor) Daar staat tegenover dat de garnalen en zalm die ze bij IKEA verkopen onder het eigen merk van sublieme kwaliteit zijn. Ik haal het liever daar als bij de visboer!

Ik kwam hier op het draadje terecht omdat ik op zoek ben naar ÄLG och RENkött. Als iemand nog een goede tip heeft dan houd ik me graag aanbevolen want het is de bedoeling mijn zweedse sambo te verrassen met een supermaaltijd!

 

#103 2012-08-15 11:47:03

desy
Gast

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

Voor alle liefhebbers van Scandinavische producten, in Arkel (nabij Gorinchem), zit een (web)winkel die producten uit zweden, noorwegen, finland en denemarken verkoopt.
Ze zijn ook regelmatig op markten en fairs te vinden.
Ik weet niet of ik internetadressen mag achterlaten, maar kijk op nordic-delicatesser.nl en wie weet vind je daar wat je zoekt.

Groetjes Desy

 

#104 2012-11-16 12:43:31

Rob
Gast

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

"negerbollar" zijn heel makkelijk zelf te maken  big_smile

 

#105 2012-11-16 13:01:45

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

Zo noem je ze om racistische redenen in Zweden niet meer. Chokladbollar!

Offline

 

#106 2012-11-16 13:03:31

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

Op de site scandinavianstuff punt com vind je het een en ander.

Offline

 

#107 2012-11-28 10:20:30

ikea.medewerker
Gast

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

Vanaf  is het leksand knäckebröd weer terug bij Ikea  in ieder geval in eindhoven dus goed nieuws voor de lief hebbers!

 

#108 2012-12-21 16:35:34

DanielK
Gast

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

Toen ik een paar jaar geleden zomers in Östersund (Jämtland) was, dronk ik daar in een café een heerlijk biertje, Jämtlands Barnsten. Op het etiket stond het monster dat volgens legendes (ā la Loch Ness) in het nabij gelegen meer zou leven. Het is echt één van de lekkerste biertjes die ik ooit heb gedronken, en ik zou het heel graag nog eens willen proeven, zelf voor een Zweedse prijs! Heeft iemand misschien tips waar ik het zou kunnen krijgen of bestellen, zonder weer helemaal naar Östersund te moeten reizen? smile

 

#109 2012-12-22 21:21:40

Hermandad
lid/medlem
Geregistreerd: 2011-08-15
Bijdragen: 67

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

Bärnsten (barnsteen) heeft uiteraard met de kleur van het bier te maken. En het monster heet Storsjöodjuret. Je zou een mailtje naar de brouwerij kunnen sturen, want ik heb alleen maar de namen van zweedse handelaren op hun wepsite gevonden, de dichtsbijzijnde ergens in Malmö, dus je hoeft niet helemaal naar Östersund. info (at) jamtlandsbryggeri.REMOVE-THIS.se

Offline

 

#110 2013-12-08 19:43:43

Patrick
Gast

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

Annika  Gutt schreef:

Ik heb nu een web-shop gevonden die allerlei soorten rendier- en elandvlees verkopen. Helemaal top en lekker!! Je besteld het vlees en je hebt het de volgende dag in huis, netjes in een ge-isoleerde doos met vries blokjes.

Welke webshop is dit?

 

#111 2014-12-03 21:21:23

tanja
Gast

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

Marleen schreef:

Weet iemand waar ik (ik woon in Rotterdam) akvavit kan kopen?

net over de grens in elke duitse supermarkt onder de naam Aquavit. Heerlijk!!

 

#112 2015-05-29 22:21:41

Johannes Kroon
Gast

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

kramdjur schreef:

Ik vind Zweeds eten ( weet ik omdat ik al een aantal maal in Ikea ben gaan eten ) zeer goed van kwaliteit.
Bovendien wordt er veel vis geserveerd, wat zeer gezond is. Ik weersta nooit aan een stukje goede zalm.

Dus omdat je bij Ikea eet weet je iets van Zweeds eten?????? Gehaktballetjes van paardenvlees en nepvlees, nederlandse patat etc etc
Zalm is gezond?? Wanneer ben jij voor het laatst in Zweden of Noorwegen geweest? Zalm ui die streken zijn anti biotika bommen die in al 23 landen in de wereld niet meer geimporteerd mogen worden vanwege het gezondheids risico!

 

#113 2015-08-10 00:09:13

Cornelis-36#149
Gast

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

å = Alt (ingedrukt houden plus de cijfertoetsen 134).

 

#114 2017-08-16 06:26:32

playview
Gast

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

 

#115 2017-09-21 05:19:50

billmorgan123
Gast

Re: Waar is Zweeds eten te krijgen in Nederland?

Vidmate movies is the leading free application with super fast video download speeds. So you can watch the latest movies easily on your device.The application is noted for its download speed very fast compared to other video downloading applications. Vidmate for PC download version is a great phone application that lets you quickly access, search, view, share and download video or movies from big video websites to your computer. This is an indispensable application on your computer, which gives you a more enjoyable experience.

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB