Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#76 2009-09-28 14:00:00

justme
lid/medlem
Geregistreerd: 2008-02-29
Bijdragen: 197

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

veel succes Lars !

Offline

 

#77 2009-10-06 14:38:44

Eric
Gast

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

Zelf volg ik nu het tweede jaar Zweeds bij het CVO te Aarschot. Zweeds wordt daar 2-jaarlijks ingericht (afwisselend eerste en tweede jaar). Dus voor de geïnteresseerden: in september 2010 begint een nieuw eerste jaar.

 

#78 2010-04-21 16:21:33

Philip W
juniorlid/juniormedlem
Uit: Belgien
Geregistreerd: 2010-04-10
Bijdragen: 3

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

Koen B schreef:

Zoals anderen ook al hebben opgemerkt, is het begrijpen van de gesproken taal een stuk lastiger. Misschien moet ik eens wat investeren in een abbonement op SVT World. Lijkt me wel leuk.

Dan kan je beter, en gratis, SVT op de Internet bekijken op "SVT Play".

Offline

 

#79 2011-02-09 17:01:06

Ineke
Gast

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

Hallo

Momenteel zit ik in het laatste jaar van het middelbaar en volg ik Latijn-wetenschappen.

Ik ben gepassioneerd door onze Nederlandse taal en zou volgend jaar dan ook de richting 'Taal- en letterkunde: twee talen' volgen (vroeger heette dit Germaanse en Romaanse). Zoals de naam van de richting al doet vermoeden, wordt van de studenten verwacht om twee talen te kiezen.

Een eerste taal kiezen is geen enkel probleem. Nederlands lijkt een vanzelfsprekende keuze. Maar een tweede taal kiezen, is een ander paar mouwen. 
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Zweeds, maar mijn ouders vrezen dat ik later met mijn diploma niet erg veel kans zal maken op de arbeidsmarkt, de Zweedse taal is nu eenmaal niet zo bekend in Vlaanderen of België. Naast Zweeds staan ook Spaans en Engels op het lijstje, talen die mij ook erg boeien. Misschien is het interessanter om voor één van deze talen te opteren en Zweeds te volgen in avondlessen, eventueel na mijn studies?

Ik vroeg me af of hier misschien mensen zijn die me zouden kunnen helpen bij het maken van mijn keuze. Misschien volgde iemand deze richting of heeft iemand ervaring in deze branche.

Vriendelijke groeten
Ineke

 

#80 2011-02-09 22:30:53

Trienemie
Gast

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

Ineke schreef:

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Zweeds, maar mijn ouders vrezen dat ik later met mijn diploma niet erg veel kans zal maken op de arbeidsmarkt, de Zweedse taal is nu eenmaal niet zo bekend in Vlaanderen of België. Naast Zweeds staan ook Spaans en Engels op het lijstje, talen die mij ook erg boeien. Misschien is het interessanter om voor één van deze talen te opteren en Zweeds te volgen in avondlessen, eventueel na mijn studies?

Het is volgens mij het belangrijkst dat je kiest voor een taal die je ligt, anders ben je je studies sneller beu en zeker aan de universiteit (van Gent) waar toch niet elke cursus even boeiend is. Mijn zus heeft Germaanse gestudeerd met Zweeds als hoofdtaal ook al kreeg ze van leerkrachten en ouders te horen dat ze daar niets mee zou kunnen doen. Niets van aantrekken! Verschillende mensen uit haar klas en zijzelf geven ofwel les of werken voor een Zweeds bedrijf.

Maar besef wel dat als je echt Zweeds wil kunnen praten, je dat niet leert aan de unief. Zonder een Erasmusverblijf of extra lessen op avondschool blijft het anders helaas bij non-communicatief Zweeds (schrijven en lezen geen probleem, maar praten...) want je leert niet echt vlot praten aan de unief.

Lycka till!

 

#81 2011-02-10 01:45:45

strömgren 48
Gast

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

eikensraat i antwerpen där kan du lära dig svenska
två gånger i veckan

strömgren

 

#82 2011-02-10 10:39:59

Trienemie
Gast

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

strömgren 48 schreef:

eikensraat i antwerpen där kan du lära dig svenska
två gånger i veckan

strömgren

als je kiest voor Zweeds buiten de unief, zijn er inderdaad mogelijkheden genoeg: avondschool in Gent, Antwerpen, Brugge, Brussel, Leuven, Aarschot, Hasselt enzoverder...

 

#83 2011-02-10 18:26:22

Grytolle
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-08-05
Bijdragen: 564

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

Hogent Vertaalkunde wink

Offline

 

#84 2011-02-11 13:41:38

Trienemie
Gast

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

Grytolle schreef:

Hogent Vertaalkunde wink

daar hebben ze toch geen Zweeds?

 

#85 2011-06-29 21:50:00

youri
Gast

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

Volgend schooljaar ga ik beginnen in Gent,bij volwassenonderwijs.
Er zijn 2 dagen waar je uit kan kiezen,handig want ik studeer nog aan de hoge school.

http://www.hetperspectief.net/zweeds-info.html

 

#86 2011-08-26 06:19:53

Frederic
Gast

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

Er is volgende week zaterdag een proefles bij Het Perspectief.
Wie gaat?  smile

 

#87 2011-08-26 12:21:33

klaartjejaeken
lid/medlem
Geregistreerd: 2008-06-25
Bijdragen: 11

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

Hallo iedereen!

Ik ben Klaartje Jaeken en geef Zweedse les aan privé-personen en ook aan kleinere groepjes in België, ev. ook op verplaatsing. Ik wooun in Brussel.
Kan lesgeven vanaf 18u30 tijdens de week of gedurende het WE, tijdstip overeen te komen.
Voor meer info ivm. prijs, aanpak enz. mag je me gerust mailen!
Qua referenties kan ik alvast vermelden dat ik voor Berlitz gewerkt heb.

Voor meer info: klaartjejaeken (at) hotmail.REMOVE-THIS.com of 0477 65 65 71.

Vi hörs!

/Klaartje.

Offline

 

#88 2011-11-20 16:54:00

Leen
lid/medlem
Uit: België
Geregistreerd: 2006-02-10
Bijdragen: 39

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

Hej allihopa!

In het SCVO-Talen in Antwerpen wordt besproken of er een beginnerscursus Zweeds zou kunnen worden ingericht. Het zou gaan om een eerstejaarscursus in dubbele snelheid (twee keer per week) vanaf 31 januari. Degenen die deze cursus volmaken, zouden zich dan vanaf september aan het tweede jaar kunnen voegen (dat één keer per week wordt ingericht). Men denkt erover om er een namiddagcursus van te maken (bijvoorbeeld maandag en woensdagnamiddag). De cursus zou doorgaan in campus Berchem van de school.

De vraag is enkel of hier interesse voor zou zijn.

Kort:

- een eerstejaarscursus Zweeds aan dubbele snelheid (twee keer per week)
- campus Berchem, Antwerpen (Grotesteenweg 226)
- lessen in de namiddag

Graag een reactie als je geïnteresseerd bent! Laat ook zeker weten als je geïnteresseerd bent, maar enkel 's avonds kunt

Offline

 

#89 2011-12-26 17:18:28

bra
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2011-12-26
Bijdragen: 1

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

Hey iedereen! Ik heb een vraagje. Aan het CLT in Leuven zijn er opleidingen die starten vanaf 30 januari 2012. Welke opleidingen zijn dit? Toevallig de opleiding Zweeds?smile

Offline

 

#90 2013-12-14 11:21:33

René de Kok
Gast

Re: Waar kan ik in belgië zweeds leren.

Ik heb zweeds gestudeerd in avondschool in de Eikenstraat in het centrum van Antwerpen...gekend voor zijn aanbod van vele talen..prijs ook aanvaardbaar.
Ik heb het maar één studiejaar gevolgd doch heb, spijtig genoeg, wegens persoonlijke omstandigheden, moeten afhaken...
Leert inderdaad héél vlot en kon na 6 maanden ook al vlot mee "nen babbel" in het zweeds mee doen.
gr
René de Kok, Borgerhout

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB