Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2006-09-05 12:56:22

cezanne
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-09-05
Bijdragen: 1

Lära sig holländska!

Hej! Jag undrar om det är någon som vet villka institutioner man kan välja i holland om man vill lära sig holländska. Är intresserad av att plugga under några månader dagtid. Har bara hittat Volkuniversiteit där man kan studera men det måste finnas några till.  Jag är nämligen inte intresserad av att ta privat lektioner. Tack på förhand!

Helena

Offline

 

#2 2006-09-06 14:29:35

jesper
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-09-06
Bijdragen: 1

Re: Lära sig holländska!

Hej,

Jag vill det också veta. Jag har sökt på nätet, men hittade ingenting, utom Volksuniversiteit.

Förhoppningsvis kan ni hjälpa mig.

Tack på forhand,

Jesper

Offline

 

#3 2006-09-06 15:14:26

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Lära sig holländska!

cezanne schreef:

villka institutioner man kan välja i holland om man vill lära sig holländska. Är intresserad av att plugga under några månader dagtid.

Jag har inte riktigt koll på det, men i alla fall ska du leta efter "NT2" eller "Nederlands als tweede taal". Man kan göra examen NT2-I eller NT2-II. NT2-I  är för de som vill jobba här i lägre funktioner. Det är NT2-II som gäller om du vill jobba på högre nivå (dvs kontorarbete) eller läsa på högskolan eller universitet.

Det finns massor av företag som erbjuder kurser i NT2, du kan leta på internet. Examen NT2 är samma oberoende på var du har tagit kursen.

Offline

 

#4 2006-09-11 14:24:54

Jimmy
Gast

Re: Lära sig holländska!

Hej Helena,

Kolla på "De Nederlandse Taalunie", http://taalunieversum.org/en/
De erbjuder sommarkurser för såna som du smile

Jimmy

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB