Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2006-09-25 21:51:05

Giel
Gast

Gezocht: priveles zweeds

Hallo,
Ik ben op zoek naar iemand die priveles zweeds in Amsterdam geeft.
Heb zelf 20 jaar geleden, 4 jaar jaar in Zweden gewoond. Ik wil vooral
mijn spraak en woordenschat verbeteren.
Wie weet iemand?

Onderwerp verplaatst en titel aangepast - HK

 

#2 2006-10-12 13:06:21

han de boer
Gast

Re: Gezocht: priveles zweeds

Ik weet niemand maar ben zelf ook op zoek naar een leraar of lerares in Amsterdam. Ik ben een beginner. Mocht je iemand weten....
Han (h.de.boer (at) kvdl.REMOVE-THIS.nl).

 

#3 2006-10-13 13:39:36

Mamaritiem
Gast

Re: Gezocht: priveles zweeds

han de boer schreef:

Ik weet niemand maar ben zelf ook op zoek naar een leraar of lerares in Amsterdam. Ik ben een beginner. Mocht je iemand weten....
Han (h.de.boer (at) kvdl.REMOVE-THIS.nl).

Beste Han,

In het Zweeds ben ik inmiddels vergevorderd. Nu zoek ik een beginnende leerling, want mijn doel i tenslotte les te gaan geven in deze taal. Als het je wat lijkt, mail dan even naar bovenstaand adres dan krijg je meer informatie.

Met vriendelijke groeten,

Mamaritiem

 

#4 2006-10-13 13:44:09

Mamaritiem
Gast

Re: Gezocht: priveles zweeds

Sorry, het email adres is: Mamaritiem (at) kpnplanet.REMOVE-THIS.nl

Dit was niet zichtbaar

Mamaritiem

 

#5 2007-01-16 16:03:06

Mark Benninga
Gast

Re: Gezocht: priveles zweeds

Jag har erfarenhet med undervisning pa svenska! I Zwolle har jag gett svenska lektioner under nästan ett och ett halvt ar. Jag jobbar som spraklärare i ett spraklabor i Rotterdam (tva ganger under veckan). Jag skulle gärna komma till Amsterdam for att undervisa Dig. Jag har faktiskt själv borjat att lära svenska i Amsterdam for mer än 25 ar sedan...


Kunt u dit lezen? Ik ben zelf talenleraar in een talenpracticum in Rotterdam (6 verschillende talen). Vrij recentelijk heb ik bijna anderhalf jaar Zweedse privéles gegeven en ik ben er van overtuigd dat ik u ook zou kunnen helpen om uw Zweeds weer op peil te brengen. Ooit ben ik zelf begonnen Zweeds te leren in Amsterdam, toen ik daar studeerde en in mijn vrije tijd in een van de twee christelijke jeugdhotels werkte en daar een Zweedse ontmoette...

Mijn enige probleem is dat ik vrij ver weg woon (in Overijssel). Ik ben bereid naar Amsterdam te komen, maar wil dan wel graag reiskostenvergoeding. Verder is 1 uurtje Zweeds voor mij natuurlijk niet interessant. Ik stel voor om direct een sessie van meerdere uren te doen, eventueel 2x 2 uur op dezelfde dag. Over de prijs kunnen we nader overeenkomen.

Ik hoop van u te horen,

Jag hoppas att snart hora fran Dig,

Mark Benninga

(P.S.: ik kan hier geen Zweedse o's en eu's schrijven. Dat ik ze heb weggelaten, is geen bewijs van onkunde van het Zweeds, maar heeft te maken met het computersysteem.)

 

#6 2007-01-16 16:50:24

markm
lid/medlem
Geregistreerd: 2006-01-19
Bijdragen: 351

Re: Gezocht: priveles zweeds

Mark Benninga schreef:

Jag jobbar som spraklärare i ett spraklabor i Rotterdam (tva ganger under veckan). Jag skulle gärna komma till Amsterdam for att undervisa Dig. Jag har faktiskt själv borjat att lära svenska i Amsterdam for mer än 25 ar sedan...

Ett språklabb (eller språklab) skulle vi nog säga, samt två gånger I veckan. Och "jag började faktiskt själv lära mig svenska i Amsterdam för mer än 25 år sedan".

Normalt sett är jag inte så petig, men gentemot en språklärare kan man ju inte låta bli...
(Meestal ben ik niet zo'n muggenzifter, maar bij een talenleraar is het moeilijk te weerstaan...)

Offline

 

#7 2007-01-23 22:47:16

Monique
juniorlid/juniormedlem
Uit: Loosdrecht
Geregistreerd: 2007-01-23
Bijdragen: 1
Website

Re: Gezocht: priveles zweeds

Hej Giel,

Mocht je nog op zoek zijn naar een docent in Amsterdam. Ik ken iemand plus ik heb een lijst van andere docenten in die regio. Stuur maar een mail als je behoefte hebt aan adressen.

Hartelijke groeten,
Monique


Consultant/Uitgever Nederland-Zweden v.v.

Offline

 

#8 2007-01-28 02:50:33

slewg
lid/medlem
Uit: Amsterdam
Geregistreerd: 2007-01-28
Bijdragen: 15

Re: Gezocht: priveles zweeds

Ik ben gewoon een Zweeds iemand die zeker niet perfekt Nederlands kan spreken maar wel perfekt Zweeds! En ik woon nog in Amsterdam. Hoe veel betaal jij hiervoor? tongue

Offline

 

#9 2007-02-15 21:28:29

Frederik
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2007-02-15
Bijdragen: 1

Re: Gezocht: priveles zweeds

Hallo allemaal,

Ik ben bij IKEA gaan werken en wil graag Zweeds leren. Ik heb nu één keer per week les, maar dat gaat langzaam en stopt binnenkort. Kennen jullie iemand uit omgeving Leiden die priveles zou willen geven?

met vriendelijke groeten,
Frederik

Offline

 

#10 2007-02-16 07:52:04

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Gezocht: priveles zweeds

De volksuniversiteit in Leiden heeft een cursus Zweeds. Geen privéles, maar misschien toch iets? http://www.keno-leiden.nl/

Offline

 

#11 2007-02-16 14:02:58

Gert
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2007-02-16
Bijdragen: 1

Re: Gezocht: priveles zweeds

Hallo .
Mijn naam is Gert van Laar ,mijn partner en ik zoeken iemand die ons Zweedse les wil geven.
Prive of in groepsverband.
Graag willen we ook mensen leren kennen die  ( een beetje ) Zweden-gek zijn
Laat eens horen als je interesse hebt ,ook als je graag een groep wil starten om gewoon Zweeds te oefenen,gezellig bij iemand thuis .
Groetjes
Gert

Offline

 

#12 2007-08-21 18:55:18

AL
Gast

Re: Gezocht: priveles zweeds

Zoek je nog ieman om je les te geven ?

 

#13 2007-08-22 10:11:18

Pix
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-04-27
Bijdragen: 215

Re: Gezocht: priveles zweeds

TIP: De Zweedse ambassade heeft een lijst van alle docenten Zweeds in Nederland. Toen ik nog in NL woonde werd ik regelmatig gebeld door mensen omdat ze mijn naam op die lijst hadden gezien.

Offline

 

#14 2007-08-23 06:35:11

Grytolle
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-08-05
Bijdragen: 564

Re: Gezocht: priveles zweeds

Spraak en woordenschat verbeterde je nog makkelijkest door veel lezen en schrijven, maar ga je gang

Offline

 

#15 2008-09-02 21:37:01

Michelle
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2008-06-15
Bijdragen: 1

Re: Gezocht: priveles zweeds

Hallo,

Ik ben ook op zoek naar iemand die privé-les Zweeds kan geven, maar wel liefst in België.  Ik ben vorig jaar gestart met een initiatiecursus van 45 uur en wil graag verder...
Alvast bedankt voor de tips!

Groeten,
Michelle

Offline

 

#16 2008-09-04 07:29:59

Elmer Mackor
Gast

Re: Gezocht: priveles zweeds

Hi medezoekenden,

Ik zoek ook nog een prive docent die mij een paar keer per week een uur (of twee) per avond les kan geven in Alkmaar. Ik ben een beginner. Ik wil graag over een half tot 3/4 jaar naar zweden emigreren dus vind ik het wel nodig om de taal te kunnen lezen en spreken. Over de prijs kunnen we natuurlijk altijd overeenkomen. Ik heb al de boeken van Adrie Meijer aangeschaft.

Gr,

Elmer

 

#17 2008-09-04 07:31:07

Elmer Mackor
Gast

Re: Gezocht: priveles zweeds

Elmer Mackor schreef:

Hi medezoekenden,



Gr,

Elmer

Veregeten te noteren: e-mail is ce_mackor (at) hotmail.REMOVE-THIS.com

 

#18 2008-10-19 21:25:30

hansl
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2008-10-19
Bijdragen: 1

Re: Gezocht: priveles zweeds

Finns någon i Rotterdam kanske som kan hjälpa mig att förbättra mitt uttalande mm? Eller någon mindre grupp jag kan ansluta mig till?

Offline

 

#19 2009-08-23 13:50:02

magda
Gast

Re: Gezocht: priveles zweeds

slewg schreef:

Ik ben gewoon een Zweeds iemand die zeker niet perfekt Nederlands kan spreken maar wel perfekt Zweeds! En ik woon nog in Amsterdam. Hoe veel betaal jij hiervoor? tongue

Zou je kontact met ons op willen nemen? Vi vil läser svenska
Ron och Magda

 

#20 2010-01-24 14:10:29

Therezi Ezendam
Gast

Re: Gezocht: priveles zweeds

Hallo, ik ben bezig voor een optreden om een lied in het Zweeds in te studeren en zou voor de juiste uitspraak graag in contact komen met iemand die goed Zweeds kent of nog liever een Zweed die ook Nederlands kent. Dit in de buurt van Venlo.
Zou je me willen mailen op thereziezendam (at) versatel.REMOVE-THIS.nl

Bedankt.

 

#21 2015-02-24 21:32:14

Jojanneke van der Star
Gast

Re: Gezocht: priveles zweeds

Beste lezers en lezeressen,

Ik woon in de Hoeksche Waard (Zuid-Holland) en ben al een poosje op zoek naar iemand die mij kan begeleiden met het leren van Zweeds. De kans dat iemand in de buurt woont is erg klein, maar in Rotterdam of Dordrecht is voor mij ook prima.
Ben jij iemand die mij kan helpen met het leren van Zweeds (ik kan nu nog helemaal niks) en woon je in de Hoeksche Waard, Dordrecht, Rotterdam of omgeving? Stuur mij een berichtje smile

 

#22 2015-02-25 14:05:16

Janneke
lid/medlem
Geregistreerd: 2013-07-15
Bijdragen: 15

Re: Gezocht: priveles zweeds

Hoi Jojanneke. Wat leuk dat je zweeds wilt leren. Je zou op Facebook lid kunnen worden van de Facebookgroep "Svenskar i Nederländerna". (Dat betekent Zweden in Nederland) Daar praten ze regelmatig over activiteiten die in de zweedse kerk in Rotterdam plaatsvinden (Svenska kyrkan). Misschien dat je daar iets aan hebt.

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB