Het is mezelf en mijn man al een paar keer gebeurd en gisteren gebeurde het onze dochter: tijdens het fietsen komt de veter vast te zitten in de trapper waardoor de fiets plotseling stilstaat en je voet vastgeschroefd zit en je geen kant op kunt. Dit gebeurt ons alleen op Zweedse fietsen. Herkent iemand dit?
Det har hänt mig själv och min man några gånger och igår var det vår dotters tur: mitt i en cykeltur snurrar sig en skosnöre fast i pedalen så att cykeln abrupt bromsar och foten sitter fastkruvad på pedalen så att man inte kan röra sig. Det händer oss enbart på Svenska cyklar. Finns det någon som känner igen det här?
Laatst bewerkt door Margo (2006-09-29 17:51:21)
Hmm, interessant fenomeen
Ik herinner me dat me dat wel eens gebeurt is toen ik vroeger naar school fietste op mijn Nederlandse fiets. Het is blijkbaar dus niet voorbehouden aan Zweedse fietsen . In Zweden is het me nog nooit gebeurd, maar ik heb daar dan ook voornamelijk op een Nederlandse fiets gefietst. Nu net een Biltema-fiets aangeschaft, dus wel zullen zien...
Taalgrapje:
Als fietsen achter fietsen fietsen, fietsen fietsen fietsen achterna.
(werkt ook met vliegende vliegen, ijsberende ijsberen en na-apende apen)
Jimmy
Margo schreef:
Dit gebeurd ons alleen op Zweedse fietsen. Herkent iemand dit?
gebeurt...
writser schreef:
Ik herinner me dat me dat wel eens gebeurt is toen ik vroeger naar school fietste
gebeurd...
't Gebeurt me regelmatig tegenwoordig, op een Nederlandse fiets in Zweden. Vroeger (op Nederlandse fietsen in Nederland) had ik er nooit last van.
markm schreef:
gebeurd...
Oeps
Jimmy
Lol, dus het moet aan het land liggen en niet aan de fietsen Ik heb hier nog niet gefietst, thuis in België heb ik het één keer gehad toen ik naar school fietste. Ik denk dat je vooral moet zorgen dat je veters niet te lang zijn en anders aan de buitenkant (weg van je fiets) hangen