Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2006-10-25 15:10:18

Lorijn
lid/medlem
Geregistreerd: 2006-09-28
Bijdragen: 41

Zweedse sinterklaasgedichten? =)

Heya,

Ik zit vanaf 1 december in Zweden bij vrienden van me. En het leek me leuk om wat sinterklaas snoep mee te nemen en een klein sinterklaas cadeautje. Maar omdat ik persoonlijk de gedichten het leukste gedeelte van het sinterklaas gebeuren vind, wilde ik er een klein gedichtje bij doen. In eerste instantie was ik van plan dit in het Engels te doen.. maar met een beetje hulp lukt het misschien in het Zweeds ook wel!

Ik vroeg me dus af of jullie me erbij willen helpen. Het liefste natuurlijk Nederlanders die Zweeds spreken omdat zij het beste weten om wat voor gedichtjes het gaat. (op rijm (belangrijkste), simpel, mag een beetje plagerig zijn, de zinnen mogen krom zijn om het te laten rijmen en het moet vooral geen poezie worden.. gewoon beetje 'lullige' simpele gedichtjes van een paar regels)

Ik logeer bij twee jongens van 17 en 23. Het zijn broers van elkaar en ze wonen samen sinds een jaar omdat hun ouders naar Oostenrijk zijn verhuisd en zij dus niet mee zijn gegaan. Ik ken ze via het computerspel World of Warcraft. (dat is niet helemaal waar, ik ken ze via-via maar in principe komt het meeste contact voort uit het samen spelen van het spel) Ze wonen in Tyresö (vlakbij stockholm). De jongen van 17, Jesper/Jeppe, gaat gewoon nog naar school. Houdt vooral van de beta vakken (wiskunde, natuurkunde). De ander, Johan, doet iets met IT, computers, webmaster voor het familie bedrijf (import van kappers-spullen). En ik zit straks dus bijna 3 maanden in hun huis in Zweden.

Kan iemand me een beetje op weg helpen?


Alvast bedankt,
Lorijn




-als deze op een ander subforum moest, verplaats 'm dan maar-

Offline

 

#2 2006-10-25 20:02:11

wendy
lid/medlem
Geregistreerd: 2006-09-05
Bijdragen: 27

Re: Zweedse sinterklaasgedichten? =)

Hoi Lorijn!

Wat een ontzettend leuk idee! Toen ik hierheen kwam, 21 September, vond ik op schiphol ook al pepernoten en chocoladeletters, die ik natuuurlijk ook heb meegenomen!!
De kinderen vonden het vooral érg leuk!

Maar.. betreft je gedichtjes... mijn Zweeds is nog niet goed genoeg om je ermee te helpen, helaas.
Maar ik weet zeker dat er hier verschillende mensen zijn die dat wel kunnen!
Het wordt vast iets leuks!

Heel veel plezier hier in Zweden, en geniet ervan smile

Liefs,
Wendy

Offline

 

#3 2006-10-25 21:09:44

Lorijn
lid/medlem
Geregistreerd: 2006-09-28
Bijdragen: 41

Re: Zweedse sinterklaasgedichten? =)

Ja zoiets maar dan in het zweeds en aan hen wink

[dit verwijst naar een inmiddels verwijderd bericht - HK]

Laatst bewerkt door hankwang (2006-10-30 21:08:00)

Offline

 

#4 2006-10-27 08:38:48

Jersey
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-10-01
Bijdragen: 6

Re: Zweedse sinterklaasgedichten? =)

Haha, wat een leuk idee zeg! Ik denk dat ik ook een chocoladeletter bij een goede vriend op zijn bureau drop met een gedichtje... maar hij leert Nederlands dus das iets makkelijker voor mij :p Onder het mom van; je wilde het toch leren? wink Oooh, maar in het Zweeds is wel een gaaf idee van je zeg! Heel veel plezier alvast in Zweden, gaat je vast lukken smile

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB