Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2006-12-14 20:42:07

zappy
lid/medlem
Uit: Turnhout
Geregistreerd: 2006-11-24
Bijdragen: 134

Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

Ja, ik vroeg me dus af of die band te vergelijken valt met Vlaanderen - Nederland, dus qua samenwerking en 'haat' tussen elkaar (denk aan de mopjes).

Offline

 

#2 2006-12-14 21:14:23

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

De Zweden hebben precies dezelfde 'mopjes' over hun buren (Noorwegen) als de Nederlanders. Niet zo leuk dus.

Offline

 

#3 2006-12-15 13:35:38

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

Maar de Noren maken precies dezelfde moppen over de Zweden - die erop neerkomen dat de andere partij dom is. Volgens mij is de verhouding Nederland-België niet zo symmetrisch, al ben ik niet vaak genoeg onder Belgen om dat goed te kunnen beoordelen.

Offline

 

#4 2006-12-15 14:43:39

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Re: Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

Haha, maak je geen illusies: als je in de gemiddelde Belgenmop het woord Belg door "Hollander" vervangt krijg je meestal wel een Belgische Hollandermop, hoor big_smile.  Bovendien zijn Nederlanders volgens het cliché niet alleen dom maar ook uiterst gierig...  Ik weet niet of daar eigenlijk iets van aan is...

Offline

 

#5 2006-12-15 17:56:24

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

Zelf zeggen we dat we zuinig zijn.

Maar ik was erg verbaasd toen we van de zomer in Tsjechië op vakantie waren, te ontdekken dat 90 % van alle toeristen daar in dat stadje uit Nederlanders bestond. Ik vertelde trots aan mijn man dat Nederlanders in het algemeen geïnteresseerd zijn in cultuur. Maar ik kon het niet laten aan een Nederlandse mevrouw te vragen waarom er toch zoveel Nederlanders waren. 'Tja, 't is een van de laatste goedkope vakantiebestemmingen, hè', was het antwoord. Daar vielen de schellen van mijn ogen. Vooral als ik hun onderlinge opmerkingen hoorde in de winkeltjes en restaurants: 'Oh, wat duur!' 'Ze proberen de toeristen hier echt te bedonderen!'

Ik laat het oordeel aan de Belgen over!

Offline

 

#6 2006-12-15 18:00:32

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

Ik dacht altijd dat Hollanders moppen maken over domme Belgen en Belgen over gierige Hollanders. Maar ik was te eehm... naief... big_smile

Offline

 

#7 2006-12-15 19:04:28

zappy
lid/medlem
Uit: Turnhout
Geregistreerd: 2006-11-24
Bijdragen: 134

Re: Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

Domme Hollanders, zo ken ik veel moppen. ^^

Voorbeeld!

Ne Belg en nen Hollander zijn veroordeeld tot de doodstraf in één of ander Arabisch land. Maar, omdat den koning aldaar zo vriendelijk is, mogen ze kiezen of hun kop eraf gaat of ze een spuitje krijgen met AIDS. Allereerst, den Belg. Hij zit daar te peizen en kiest uiteindelijk voor de guillotine. Vol pijn in het hart steekt hij zijn hoofd onder het mes en de laatste minuten van zijn leven heeft hij vol verdriet in zijn stem het Onze vader in het Latijn opgezegd. Kon de beul niet deren, kop eraf.

Den Hollander koos voor AIDS. Hij zit daar op een tafel en de dokter met de spuit komt binnen. Dan begint hij, den Hollander, enorm hard te lachen.
Dokter: "Wat ist? Gij gade gij wel dood van den AIDS zenne!"
Hollander: "Nou, geef dat spuitje maar!," roept den Hollander. "ik heb toch een condoom aan!"

Offline

 

#8 2006-12-15 19:19:19

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

Ik heb dezelfde grap gehoord van een Zweed over Noren. smile

Offline

 

#9 2007-01-07 20:31:20

Frank
lid/medlem
Uit: Brasschaat (B)
Geregistreerd: 2006-09-04
Bijdragen: 41

Re: Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

Deze zomer vertelde een Deen die in Zweden woont me het volgende:
The Swedes love the Danes,
The Danes love the Norwegians
The Norwegians only love themselves...

Offline

 

#10 2007-01-07 20:47:14

markm
lid/medlem
Geregistreerd: 2006-01-19
Bijdragen: 351

Re: Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

Frank schreef:

Deze zomer vertelde een Deen die in Zweden woont me het volgende:
The Swedes love the Danes,

Dat mochten de Denen willen!...............................................................................
.....................................................................................................................

Offline

 

#11 2007-03-10 19:38:44

Jan
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2007-03-09
Bijdragen: 7

Re: Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

http://www.pinetreedevelopment.net/norge/index.php
http://www.norgehistorier.se/

Ik denk dat de relatie Zweed-Noor-Deen in bepaalde opzichten wel is als de verhouding Nederlander-Vlaming. Zijn we elk in ons eigen land, dan zijn de anderen buitenlanders; komen we elkaar in Slovenië tegen, zijn we als het ware buren.

ohja, een hollandermop: http://www.youtube.com/watch?v=ToH21tRDtkY

Offline

 

#12 2007-03-10 23:36:20

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

'n heel leuk filmpje!

Offline

 

#13 2016-03-12 19:05:40

Marc
Gast

Re: Band Noorwegen - Zweden - Denemarken

Een Belg, Nederlander en Duitser zijn alledrie veroordeeld tot 20 jaar en ze mogen kiezen wat ze meenemen de cel in. De Duitser neemt 10.000 liter bier mee, de Nederlander kiest voor 10 vrouwen en de Belg wil 1000 sloffen sigaretten. Na 20 jaar komen ze vrij, de celdeuren gaan open en de Duitser komt vrolijk lallend naar buiten, de Nederlander komt met een gelukzalige glimlach naar buiten en als den Belg naar buiten komt, zegt 'ie "wie heeft er een vuurtje voor me?".

roll

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB