Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2007-01-04 15:19:06

Petra
lid/medlem
Uit: Nederland, Noord-Brabant
Geregistreerd: 2007-01-04
Bijdragen: 25

nieuw lid...aangenaam!

Hallo allemaal!

Ik ben sinds vandaag ook nieuw op dit  forum! Ik volg het forum al enige tijd, maar aangezien mijn Zweeds nog niet zo goed is heb ik het maar op 'alleen lezen' gehouden. Eens moet de eerste keer zijn, dus het berichtje van Jboy motiveerde mij om ook eens wat te schrijven. (nu nog even in het Nederlands )

Waarom ik graag Zweeds wil leren? Ik heb een half jaar rondgereisd in o.a. Azie en heb een tijd rondgetrokken met een groepje zweden. Samen met hen het midzomerfeest gevierd in Thailand (in een Zweeds restaurant)!! En tijdens het WK het Zweedse team aangemoedigd (natuurlijk gekleed in het geel-blauw)!! Mijn Zweedse vrienden gingen natuurlijk geheel in het oranje als Nederland moest spelen! Een superleuke tijd!!!!

In deze periode hebben ze me ook wat Zweeds geleerd! Dat vond ik zo leuk dat ik ermee ben doorgegaan! Ze hebben me ook het liedje 'smǻ-grodorna' geleerd! Op internet heb ik de cursus 'Kom loss pǻ svenska' nu helemaal gevolgd... alleen... ik kan meer begrijpen dan dat ik zelf kan schrijven / spreken.

Op deze manier hoop ik wat vaardiger in het Zweeds te worden... wellicht stuur ik binnenkort m'n eerste berichtje in het Zweeds! (na eerst geploeterd te hebben met m'n woordenboekje erbij!)

Groeten,

Petra

Offline

 

#2 2007-01-06 19:56:30

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: nieuw lid...aangenaam!

Welkom op 't forum!

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB