Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2007-02-09 19:41:16

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Fullständiga rättigheter

Kan rättighet ook een (culinair) gerecht zijn?  Ik zag vanmiddag op een restaurantje "Fullständiga rättigheter" staan, maar het woordenboek geeft enkel "recht" als vertaling.

Offline

 

#2 2007-02-09 20:13:49

AnnaKarin
lid/medlem
Geregistreerd: 2006-09-07
Bijdragen: 92

Re: Fullständiga rättigheter

haha Pieter, wat creatief, nooit zo bekeken smile

nee hoor, "fullständiga rättigheter" in een kroeg of restaurant betekent gewoon dat ze het volledige recht hebben om alcohol te serveren (een licentie zeg maar)

wat ik me trouwens afvraag: geniet jij wel voldoende van het leven in zweden aangezien jij veruit elke dag online bent?? ga wat reizen joh nu het kan! wink

Offline

 

#3 2007-02-09 23:28:55

SvU
Gast

Re: Fullständiga rättigheter

pieter schreef:

"Fullständiga rättigheter"

Het had geniaal geweest als je erom had gevraagd bij de ober in kwestie.

 

#4 2007-02-10 00:17:34

AnnaKarin
lid/medlem
Geregistreerd: 2006-09-07
Bijdragen: 92

Re: Fullständiga rättigheter

oh ja stel je voor: doe mij maar de "fullständiga rättigheter" wink

sorry hoor Pieter, niet te bedoeling je uit te lachen, maar zonder je het wist, was je wel super grappig smile


en wat ik bedoelde met "volledig recht" was dus niet enkel een licentie hebben op folköl maar dat had je zelf al wel bedacht neem ik aan!

Offline

 

#5 2007-02-10 00:57:34

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Re: Fullständiga rättigheter

Haha, geen probleem hoor, dat weten we dan ook weer big_smile

Verder doe ik mijn best om Zweden te verkennen maar er zijn wat beperkingen zoals geld en het feit dat er ook gestudeerd moet worden... smile  Voorlopig heb ik Malmö en Lund (in het passeren) en Kiruna gezien.

Offline

 

#6 2009-11-30 11:47:40

De Walk
Gast

Re: Fullständiga rättigheter

Tanken in Zweden geeft weleens beperkingen.
Ik kan soms niet meer dan voor 400 tm 600 kronor tanken.
Is hier een oplossing voor.
Als ik dus een grote afstand op een dag wil rijden is dit erg lastig.

 

#7 2009-12-16 15:24:38

Helene
Gast

Re: Fullständiga rättigheter

De Walk schreef:

Tanken in Zweden geeft weleens beperkingen.
Ik kan soms niet meer dan voor 400 tm 600 kronor tanken.
Is hier een oplossing voor.
Als ik dus een grote afstand op een dag wil rijden is dit erg lastig.

Je had misschien beter een nieuw onderwerp hiervan kunnen maken. De 399 kronen limiet (600 kronen ben ik nog niet tegengekomen maar zou hetzelfde kunnen zijn) heeft te maken met veiligheid als je met een kaart betaalt bij een onbemand tankstation; zo kan je niet in een keer bizar veel tanken. (ik weet niet zeker of het veiligheid is voor hun portemonnee; dat je niet met te weinig geld toch heel veel kan tanken; of veiligheid dat je niet de tank laat overstromen. Ik denk het eerste overigens).

Wij dachten eerst dat het er aan lag dat je een buitenlandse kaart hebt, maar ik meen het ook al eens te zijn tegengekomen met een zweedse bankpas. De oplossing is dus gewoon een 2e keer te tanken met dezelfde pas of misschien een andere, zodra de eerste transactie is afgesloten.

Misschien dat iemand weet of er bepaalde passen zijn die dit omzeilen? Volgens mij loop je zelfs met een zweedse visa kaart tegen deze limiet aan; misschien ligt het aan wat voor soort konto je hebt?

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB