Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2005-12-22 11:20:26

Lange
lid/medlem
Uit: Bergen (N-H) Nederländerna
Geregistreerd: 2005-11-18
Bijdragen: 81
Website

Langlaufen

Ik kreeg van de week een email van mijn Zweedse vriendin en die was wezen Skate Skiing , nou kon ik niet thuis brengen wat dat was dus ik zocht naar het wordt langlaufen op de site maar ook in een woordenboekje en vond nog een beschrijving naast de vertaling hier skidåkning en åka skidor , namelijk skidlöpning ik weet niet of je er wat mee kan , het was in iedergeval niet skate skiing wat ik zocht.
Groetjes


Jag är Lange vad heter du?

Offline

 

#2 2005-12-22 19:51:37

Adam Reith
juniorlid/juniormedlem
Uit: Uppsala
Geregistreerd: 2005-12-20
Bijdragen: 7
Website

Re: Langlaufen

Het woord (zo wordt dat geschreven! smile) skidåkning houdt min of meer alles in wat je op skies doet, zowel langlaufen als hellinkje af. Het meest gebruikte woord voor langlaufen is volgens mij "längdåkning" / "att åka längd", een langlaufer ook wel "skidlöpare", het andere (heet dat alpine op z'n Nederlands?) heet volgens mij "utförsåkning". Ett kärt barn har många namn!

Offline

 

#3 2005-12-23 10:38:43

Lange
lid/medlem
Uit: Bergen (N-H) Nederländerna
Geregistreerd: 2005-11-18
Bijdragen: 81
Website

Re: Langlaufen

Utförsåkning was ik ook tegengekomen op een andere site met als Engelse vertaling Downhill Skiing , dus dat klopt waarschijnlijk wel.
Bij www.google.se heb ik nog even längdåkning opgezocht en dan kom je uit bij www.skidor.com
waar je over de verschillende skisporten informatie kan vinden ook over dus längdåkning - langlaufen maar ik zie dus ook dus "Alpint" staan voor gewoon skien of te wel Alpine skien.
Dus Hankwang kan weer wat woorden toevoegen denk ik.
längdåkning - langlaufen
Alpint - Alpine skien
Utförsåkning - Alpine skien.


Jag är Lange vad heter du?

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB