Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2007-06-08 22:45:47

pigge_pigg_är_jag
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-08-06
Bijdragen: 6

Huisvesting; bemiddelingsbureaus of iets in die trant?

Voor volgend jaar heb ik de mogelijkheid naar een gymnasieskola te gaan, wat ik erg graag wil, het enige probleem is huisvesting. Voor wat ik weet gaat dat niet van de school uit, daarnaast is dit niet via een uitwisselingsprogramma gegaan. Toch zal ik wel ergens een huisvesting moeten kunnen vinden (desnoods een multifunctionele kartonnen doos [tongue]). Nou weet ik dat een kennis van mij in Parijs zit met een kamer via een bemiddelingsbureau in dat soort zaken. Is er hier toevallig iemand die iets dergelijks voor Zweden weet? (Omgeving van Stockholm) Alvast bedankt!


Den som ser saker ser saker

Offline

 

#2 2007-06-09 10:35:57

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Huisvesting; bemiddelingsbureaus of iets in die trant?

Begrijp je een beetje zweeds? Je zou tussen de googleadvertenties kunnen zoeken: http://www.lgh.se/index.asp?search=y

Offline

 

#3 2007-06-09 14:18:34

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Re: Huisvesting; bemiddelingsbureaus of iets in die trant?

SSSB (Stiftelsen Stockholms StudentBostäder) bezit de meeste studentenkamers in Stockholm.  Probleem is wel dat ze met wachtlijsten werken waar je minstens een jaar (liever meer) moet opstaan om aan een deftige kamer te geraken.

Offline

 

#4 2007-06-09 14:27:38

pigge_pigg_är_jag
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-08-06
Bijdragen: 6

Re: Huisvesting; bemiddelingsbureaus of iets in die trant?

Erg prettig ^^ Ja, mijn Zweeds is behoorlijk goed, dus het lezen van die site moet lukken smile Maar SSSB, is dat toegankelijk als je niet naar de universiteit/högskolan gaat, dan? Want dat ga ik dus niet.. ach ja, in ieder geval bedankt, het is het proberen waard.


Den som ser saker ser saker

Offline

 

#5 2007-06-10 13:36:53

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Re: Huisvesting; bemiddelingsbureaus of iets in die trant?

Ah, dat weet ik niet zeker, maar ik vermoed van wel.  Ik heb al gehoord van mensen die op de wachtlijsten staan voor het geval dat ze misschien binnen enkele jaren in Stockholm gaan studeren, of buitenlanders die erop staan omdat ze misschien ooit eens terug willen komen.  Al is dat natuurlijk allemaal nog wel min of meer gelinkt met een universiteit of hogeschool...

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB