Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2007-06-19 19:05:03

h_e_l_e_n_a
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2007-06-19
Bijdragen: 5

Beskrivning av bostad

Hej!
Kan någon hjälpa mig att översätta detta? Jag förstår bara enstaka ord. Jag ska åka till Gent i Belgien i höst som utbytesstudent och om jag har förstått det rätt så är flamländska och nederländska i princip samma? Jag ska plugga bioteknik (på engelska) men även gå en intensivkurs i flamländska. Jag har dock lite svårt för att hitta en bostad eftersom jag inte förstår språket så bra!

Heel gezellig huis met leuke bewoners zoeken studenten die bij ons komen intrekken! Mensen die oog hebben voor onderhoud en samenleven. Aangename kamers in een sfeervol en modern huis. Met het zonnetje erbij eten we met z'n allen buiten op het terras. Dicht bij boerenkot, psychologie en sint lucas! Gemeenschappelijke ingerichte living, eetkamer en compleet uitgeruste keuken. Kom gerust langs! of bereik ons op nulvier,negenacht,zesdrie,vijféén,ééntwee! Tot dan

Tacksam för hjälp.
Mvh
Helena

Offline

 

#2 2007-06-19 19:29:32

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Beskrivning av bostad

Det finns folk som använder översättningsmaskinen här på sajten genom att prova olika svenska ord tills översättningen blir flytande nederländska. Du kan prova det också. wink

Hursomhelst, lite förkortad: "Mysigt hus söker studenter som vill flytta in, som förstår att leva ihop och underhålla. Bra rum i modernt hus. Uteplats där vi kan äta tillsammans i solskinet. Nära bondkorridor (??), psykologi, sankt lukas! Delat vardagsrum, komplett kök. Hälsa på eller ring 0498635112."

Offline

 

#3 2007-06-19 20:12:13

Helena
Gast

Re: Beskrivning av bostad

Tack!

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB