Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2007-06-19 21:16:55

zappy
lid/medlem
Uit: Turnhout
Geregistreerd: 2006-11-24
Bijdragen: 134

Reisje naar Zweden

Na lang subtiel zagen ben ik dan toch zeker van een vakantie naar Zweden deze grote vakantie. Allicht ga ik een weekje en als vakantiebestemming heb ik Göteborg en de meren opgegeven (Värner en Vättern, als ik dan geen spelfouten maak). Ik vraag me af of het te doen is om vanuit Göteborg met de auto deze meren te bezoeken en 's nachts ook terug te keren. Verder vraag ik me af wat zeker de moeite is in en rondom Göteborg, enkele buursteden bv.

Dank bij voorbaat,

zappy

Offline

 

#2 2007-06-20 08:22:50

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Reisje naar Zweden

Ik ben gek op het eilandje Marstrand, waar je met bus 312 vanuit Göteborg naar toe kunt (vanaf het grote busstation bij het station). De reis duurt ongeveer een uur. Het laatste stukje neem je de veerboot (ik geloof dat het buskaartje dat includeert). Het eiland is zo klein, dat je het rond kunt lopen. Je kunt er zwemmen, een wandeling maken door het bos en 'het oog van de naald' (een opengespleten berg) en een lekkere maaltijd eten in een van de restaurantjes. Met slecht weer kun je ook de burcht bezichtigen. Zie: http://www.marstrand.se/templates/default____800.aspx .

Offline

 

#3 2007-07-02 23:14:34

zappy
lid/medlem
Uit: Turnhout
Geregistreerd: 2006-11-24
Bijdragen: 134

Re: Reisje naar Zweden

Dank je, Margo, ik zal zien of ik de eilandjes in onze reisplanning kan verwerken. Ik hoop sowieso het vaste land te kunnen vertalen en eens te zien waarover ik veel gelezen heb in de boeken van Annika Thor: vissersdropjes op de eilandjes in de Göteborgse wateren!

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB