Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2007-06-26 23:55:16

JustAGirl
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2007-06-26
Bijdragen: 1

Studie psychologie Zweden

Ik ben een eerstejaars psychologie-student in Groningen. Ik zou echter dolgraag mijn studie willen voortzetten in Zweden, als dit mogelijk is. En dan niet voor een jaar, maar het liefst gewoon volledig.
Heeft iemand hier ervaring mee? En waar moet ik op letten en kan ik info vinden? Ik ben druk aan het googelen, maar blijf het lastig vinden.
Ik las wel in een ander topic dat ik eigenlijk zou moeten kijken of ik naar Lund of Uppola zou kunnen... Is dat ook echt zo/?

Dankjewel alvast!

Offline

 

#2 2007-06-27 12:19:17

Pix
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-04-27
Bijdragen: 215

Re: Studie psychologie Zweden

Volgens mij kun je op meerder leuke plekken in Zweden psychologie studeren - dus dat kun je maar beter uitvogelen. Ik zou je dan ook Umeå aan kunnen raden als je ook wat noordelijker "durft" te wonen. (Het valt mee met hoe donker de winters zijn, echt waar.)

Omdat het voor de Zweedse studenten al heel moeilijk is om toegelaten te worden tot de opleiding psychologie, zou het ook voor jou een beetje lastig kunnen zijn. HEt eerste wat je in ieder geval moet doen is contact opnemen met de "studievägledare" bij de opleiding van je keuze. Dat is dus de studieadviseur, die je verder kunt helpen.
Een alternatieve mogelijkheid is om eerst een jaar als Socrates(Erasmus)student te studeren en daarna proberen een reguliere student te worden, want het schijnt makkelijker te worden om binnen te sneaken in de hogere jaren.

Succes!

Offline

 

#3 2007-06-27 12:25:44

Pix
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-04-27
Bijdragen: 215

Re: Studie psychologie Zweden

PS
Zoek op de universiteiten van Lund, Uppsala, Umeå (Umea in de digitale wereld), Stockholm en Göteborg. Verder zoek je natuurlijk op "psykologi" en "psykologprogrammet".

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB