hej,
Jag som de flesta andra här vill lära mig holländska. Jag vill väldigt gärna men klarar inte att påbörja själv utan behöver pushas på lite.
Så att gå en kurs eller diskutionsgrupper (för nybörjare) skulle nog passa bra.
Vet ni var jag kan hitta sådant i Holland? gärna runtomkring utrecht eller eindhoven?
Volksuniversiteit är ett bra tips. I Utrecht sponsrar kommunen en del av kursavgiften också.
Ja, okej tack!
Vad jag förstod av kursen där är att den pågår under 2 år. Bättre än ingenting! Men kankse vet ni någon som går i flera steg så man kan läsa en termin i taget? Lite kortare kurser?
Nej, vad jag vet kan du läsa kurserna där per termin - du hoppar in på rätt nivå och läser per termin eller per läsår. Det finns ibland också intensivkurser också.
ja okej ,då ska jag ta en titt till!
Lite sent kanske, men någon annan kan ju ha nytta av detta.
På UvA - Universiteit van Amsterdam finns kurser i holländska i många olika former, både korta intensiva och lägre i lugnare tempo. Ända kruxet är att man ska ha en del utbildning innan.
Kolla på:
http://www.hum.uva.nl/intt/home.cfm
jonchen schreef:
Ja, okej tack!
Vad jag förstod av kursen där är att den pågår under 2 år. Bättre än ingenting! Men kankse vet ni någon som går i flera steg så man kan läsa en termin i taget? Lite kortare kurser?
hej hej undrar om du bor i holland,?? ska nämligen flytta ditt i år.