Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#26 2008-08-17 13:12:32

moosefärg
juniorlid/juniormedlem
Uit: Schagen Nederland
Geregistreerd: 2008-08-17
Bijdragen: 6
Website

Re: Dvd

Voor wie echt geinteresseerd is: ik heb een hele stapel DVDs in het Zweeds, de meeste met mogelijkheid voor Zweedse ondertiteling (en meestal ook Engels)
Geen betere manier om Zweeds te leren en leuk ook. Je hoort het en je ziet het en je ziet ook nog eens wat ze doen.

Ben graag bereid om een aantal te verkopen (allemaal crimi's, Wallanders, Beck (oude en nieuwe) en een serie niet al te bekende maar best goede. Ook Liza Marklund verfilmingen, erg leuk.

Zijn ook via internet wel te bestellen overigens als je goed zoekt maar dan is het wel duur. Ik koop ze meestal uit de bakken in de supermarkten in Zweden

groet

Jan


Svenk kulörer: www.moosefarg.com

Offline

 

#27 2008-09-02 22:04:25

zappy
lid/medlem
Uit: Turnhout
Geregistreerd: 2006-11-24
Bijdragen: 134

Re: Dvd

Ik heb de film 'mun mot mun' gezien, maar daar was ik niet echt weg van. Vond het eerder een rare film. Ook heb ik alles van Nile City op DVD, maar daar zijn dan weer geen ondertitelingen bij. Ook is mij de serie 'Torsk på Talinn' (zoek de dubbelzinnigheid!) aangeraden, al vrees ik dat ik ook daar weinig van zal vatten.

Op de site van svt (http://svt.se/ ) kan je ook veel zien, al is het wel zo dat enkele programma's of delen ervan enkel in Zweden zelf gezien kunnen worden. Kan je uiteraard naar Zweden gaan en daar eens kijken, maar dan heb je het hele Zweedse televisie- en radionet voor je open liggen.

B: leuk weetje: ik heb luidsprekers die kwalitatief helaas niet geweldig zijn: ik vang radiosignalen op zonder dat echt te willen (stereo zacht genoeg zetten en muziek luider en 't is opgelost). Leuk voor mij is dat dat soms Zweedse (of Noorse, ben nog niet zeker) signalen opvang. Zeker een leuk voordeel aan een nadeel.

Offline

 

#28 2008-09-06 09:25:53

Zweedsekip
lid/medlem
Geregistreerd: 2008-03-11
Bijdragen: 17

Re: Dvd

De film  " KOPPS " is erg grappig en ... Een leuke comedy die goed te volgen is voor beginnende zweeds-lerenden.

hej då,
Monique

Laatst bewerkt door hankwang (2008-09-07 22:35:22)

Offline

 

#29 2008-10-16 12:25:17

harry73
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-04-27
Bijdragen: 235

Re: Dvd

Verder is er op het internet natuurlijk een grote hoeveelheid films als torrentbestanden te downloaden via bijvoorbeeld www.thepiratebay.org. Dit is helemaal legaal zolang je geen auteursrechtelijk beschermd materiaal download (of eigenlijk upload).
Ook kun je googelen op naam van film + torrent. De toevoeging swesub betekent dat de film Zweedse ondertiteling heeft

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB