Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2007-12-18 20:50:31

Jules Beelen
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-12-01
Bijdragen: 685

Zweedse dvd

Hai Margo,

ik las dat je in Zweden woont!! Jullie ontvangen dan denk ik wel de Zweedse televisie, ofniet?
Zo ja, zou je dan voor mij een keer iets willen opnemen??

Ik hoor het wel!!

Offline

 

#2 2007-12-19 07:35:54

A.K.
Gast

Re: Zweedse dvd

Jules, als je toch zoveel online zit, kan je beter zweedse tv kijken op svt.se

Daar heb je bijna alle programma's en ben je uren, wat zeg ik: dagen, mee zoet!

 

#3 2007-12-19 10:40:01

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Zweedse dvd

Je ijver is te bewonderen, Jules, maar DVD's kopen, programma's (die ik misschien zelf niet wil zien) opnemen, verpakken en versturen, daar gaat wat teveel tijd en geld inzitten. En zoals A.K. hierboven zegt, zowat alles is zowiezo al voor je bereikbaar (al moet je daar misschien zelf wat voor doen). Succes ermee.

Offline

 

#4 2007-12-19 13:35:48

zappy
lid/medlem
Uit: Turnhout
Geregistreerd: 2006-11-24
Bijdragen: 134

Re: Zweedse dvd

Met de methode van iTunes die ik al eens eerder heb uitgelegd, kan je praktisch alles zien wat je wil als het puur is om de taal te leren. Dit kan wel eens vervelend zijn voor Belgen met hun downloadlimiet, maar voor Nederlanders is dat helemaal geen probleem.

Ook raad ik je aan op www.last.fm eens te zoeken naar Zweedse artiesten. Zoek bijvoorbeeld naar Kent, dan kan je daar wat naar luisteren en gelijkaardige artiesten vinden. Vervolgens kan je op www.youtube.com zoeken naar videoclipjes. Zo heb ik gisteren muziek van Kristian Anttila gevonden (http://www.youtube.com/watch?v=c8f-6vlbkAo ).

Op het internet vind je doorgaans alles, alleen moet je weten waar het te vinden.

Offline

 

#5 2007-12-19 21:57:32

Mieke
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2007-12-19
Bijdragen: 1

Re: Zweedse dvd

Ik probeer een beetje zweeds te leren, gewoon voor de lol. We zijn een paar jaar geleden op vakantie geweest in Zweden en toen kon ik niet meer ophouden met de verpakkingen van etenswaar te lezen. Leuke tip van svt.se, meteen bij mijn favorieten gezet. Sinds kort beluister ik ook zweedse radio via internet radioguide.fm/internet_radio_Sverige#

Ik hoop hier nog vaak rond te neuzen!


Groetjes, 
Mieke

Offline

 

#6 2007-12-19 22:33:04

Stella
Gast

Re: Zweedse dvd

Jules en Mieke,

verder een voorstel: op www.svenska.yle.fi kunnen jullie naar Zweedstalige radio- & tvprogramma's uit Finland zoeken!

 

#7 2007-12-20 20:39:27

Jules Beelen
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-12-01
Bijdragen: 685

Re: Zweedse dvd

Bedankt voor alle tips en ik zal iTunes eens installeren Zappy!!

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB