Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#26 2008-03-21 18:37:56

Ploeff
lid/medlem
Geregistreerd: 2008-03-16
Bijdragen: 88

Re: Tekst

@hankwang:
Ik heb al enkele keren mij erover beklaagd dat ik geen letter å op dit forum kan schrijven. (dat doe ik nu door het op het klembord te zetten en het dan met ctrl-V af te drukken, maar die å  is wel zodra ik iets anders "plak-en-knip" verdwenen.
Is er bij U (of bij iemand anders bij jullie site) iemand die mij dat kan leren? Want anderen blijken het wèl te kunnen . . .

En de hartenkreet van Margo over citeren dat bezwaar ben ik ook tegenop gelopen en ik heb daar heel veel (nutteloze) tijd mee verspeeld om er "by try and error" achter te komen wat er allemaal weg moet.

Vaak wordt een bericht duidelijker als je de discussie ervoor samenvat in citaten. Ik kan natuurlijk ook de citaat-tekens weghalen en het in mijn tekst invoegen, maar dat is minder duidelijk. En moet ik nog uitvoeriger formuleren dan ik al doe? Ik krijg soms al kritiek dat ik te uitvoerig ben. Dat wil ik beperken.

Kan er iemand van de site iets aan doen dat Margo en ik  - en alle anderen die nog niet hardop hebben geklaagd - wat meer vrijheid krijgen?

Offline

 

#27 2008-03-21 19:13:38

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Tekst

Ik had ooit de optie om speciale tekens toe te voegen gemaakt, maar die bleek te zijn verdwenen bij een serververhuizing. Bij deze is hij er weer (als je citeert, niet onder "snel antwoord").

Ik heb dit ingevoerd toen er een paar mensen waren die bij elke bijdrage een volledige bijdrage van 20 regels citeerden en er dan helemaal onderaan een zinnetje of een smiley aan toevoegden. Maar ik ben het met je eens dat de foutmelding wat verwarrend is als je niet weet dat het gaat om de verhouding quote:eigen bijdrage. Ik heb de 'teveel geciteerde tekst' foutmelding wat verduidelijkt en op de achtergrond de limiet iets soepeler ingesteld.

Vaak wordt een bericht duidelijker als je de discussie ervoor samenvat in citaten

Helemaal mee eens, maar dan vind ik dat je wel moet samenvatten en dat is wat anders dan de hele zwik copy/pasten.

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB