Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2008-03-31 16:15:53

Ellen
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-11-21
Bijdragen: 19

Hoi Jules,

Jouw berichten lees ik regelmatig, omdat ik ook (in m'n eentje) bezig ben met de basiscursus. Heel vaak vraag jij anderen om jouw werk na te laten kijken, dus ik denk dat je nog niet weet dat er gewoon antwoorden bij de methode horen.
Je vindt de antwoorden op alle opdrachten in het boekje 'uitgesproken Zweeds'. In veel bibliotheken te lenen. Er hoort ook een cd bij, waarop je de uitspraak kunt horen en waarop alle teksten uit het boek (en uit elk hoofdstuk wat oefeningen) te beluisteren zijn.
Dan blijven er natuurlijk nog heel veel vragen over, maar het kan je misschien helpen?
Oefen je trouwens ook met de woordenlijsten? Die heb ik ingevoerd bij www.woordjesleren.nl
Dat was een hele klus, maar is wel lekker makkelijk oefenen.

Succes met het Zweeds leren!

Ellen

Offline

 

#2 2008-03-31 18:15:56

Jules Beelen
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-12-01
Bijdragen: 685

Re:

Hai Ellen,

bedankt voor de tip alleen ben ik ook in het bezit van het boek 'Uitgesproken Zweeds' en ik vraag nooit of de zinnen goed zijn die letterlijk uit dat boekje komen. Ik maak voor mezelf SO's en proefwerken met totaal andere zinnen die in de opdrachten van het boek staan en dus extra aandacht nodig hebben.
Sinds een maand vraag ik trouwens niets meer over zinnen of ze kloppen, want ik heb 3 Zweden gevonden die mijn werk controleren!

Jij ook Ellen, veel succes! Jules.

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB