Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2008-06-17 00:35:23

Staffan
Gast

Accomodation

Hi all language intressted!
My name is Staffan and Im 25 currently living (studying and working) in Lund, Sweden. Ive studied molecular biology for three years. My hobbies span from role-playing-games and playing billiard to reading books and jazz music. I have previously lived in Edinburgh, Scotland, and speak fluent english. Recently I started studying Dutch using the rosetta stone program, but I wouldnt say Im able to speak dutch... YET!.
Im moving to Amsterdam this autumn to study a 2 year program in Neuroscience. A couple of weeks ago I applied for a room through my university (VU amsterdam) in Uilenstede Tower in Amstelveen. But Im not to happy about the planes comming in for landing on schipol airport, and it seems to be a bit to much of a student-all-inclusive-area for my taste.

So hear is my official plead for any contacts (friends, friends of friends and so on...smile or tips you can have in store. Im looking for, preferibly, a shared living in "central" amsterdam for at least a year. Im not very wealthy and have 500 euro as a maximum rent I can afford.

All comments are much appriciated!

kind regards,
Staffan Holmqvist

 

#2 2008-06-21 14:25:45

maarten
juniorlid/juniormedlem
Uit: Amsterdam
Geregistreerd: 2008-05-31
Bijdragen: 4

Re: Accomodation

Hej Staffan!

Tror du att det är verkligen så dålig i Uilenstede? Sista gången jag var i Uilenstede jag har hört ingen plan. Men, kanske det fanns ingen plan då. Jag känner människor som bor i Uilenstede, ska jag fraga dem vad de tycker?

Jag bor i Amsterdam också, i Bos en Lommer, inte central i Amsterdam, men bara 25 minuter från centrumet, och 25 minuter från VU. Jag studerar på UvA (Medical Informatics). Rummet intill min rum är fri, jag tror, men är mycket liten (bara 10 m2), och det är bara ett rum, ytterligare ingenting. Det är inte dyr, bara 180 euro per månad, men jag tänker att Uilenstede är mycket bättre. När jag var dig, jag skulle börja i Uilenstede, och kanske från då leta efter nåt annat?

När du vill ha contact, mitt msn är maarten_1979 (at) hot-REMOVETHIS-mail.REMOVE-THIS.com.

Hälsningar!

Maarten

(PS: Don't mind my Swedish, it is probably loaded with mistakes and errors. But, I have to learn too, isn't it? smile)

Offline

 

#3 2008-06-22 12:09:56

Grytolle
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-08-05
Bijdragen: 564

Re: Accomodation

("do I not?" - de Engelse ontlening "is het niet" werkt niet op dezelfde manier in het Engels)

Offline

 

#4 2008-06-22 12:13:54

maarten
juniorlid/juniormedlem
Uit: Amsterdam
Geregistreerd: 2008-05-31
Bijdragen: 4

Re: Accomodation

Hehe... je hebt natuurlijk helemaal gelijk, dank je smile

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB