Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2008-07-03 12:21:37

Martine
Gast

Help! (= Zweedse les in Stockholm?)

Hallo allemaal!

Ik heb een probleem en hoop dat jullie me misschien zouden kunnen helpen. Vanaf 14 juli zou ik in Zweden zijn. Na een hoop communicatie met de Folkuniversitetet heb ik netjes het formulier ingevuld (geen reactie). Pas gisteren kreeg ik ineens een mail "Unfortunately all of our extra intensive courses are fully booked for this summer".

Natuurlijk heb ik direct teruggeschreven dat dit een misverstand moet zijn, dat ik al met allerlei medewerkers contact gehad heb en dat mijn tickets, hostel en poezenpension al geregeld zijn etc. Maar de Folkuniversitetet heeft daar nog niet op gereageerd.

Jullie begrijpen vast al wat ik wil vragen: weten jullie een docent of instantie, omgeving Stockholm, waarbij ik op deze korte termijn misschien terecht zou kunnen? Ik maak me zorgen dat de Folkuniversitetet geen extra leerling in de klas wil en voel er weinig voor om alles dan maar te annuleren... wil juist zo graag Zweeds leren in Zweden!

Ik hoop dat iemand hier een adres voor me heeft om bij te informeren.

Groetjes van Martine

 

#2 2008-07-03 12:37:16

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Help! (= Zweedse les in Stockholm?)

Hallo Martine, wat een slechte communicatie van de kant van de Volksuniversiteit.

Je zou erover kunnen denken om een zomercursus in een andere plaats dan Stockholm te doen, dan hoef je alleen je kamer af te zeggen. Ik vond dit: http://www.sverigekontakt.se/?id=241 , maar je zou zelf wat kunnen googlen met 'sommarkurs svenska'.

Ik hoop dat je een oplossing vindt!

Offline

 

#3 2008-07-03 12:57:57

Martine
Gast

Re: Help! (= Zweedse les in Stockholm?)

Dank je wel, Margo! Ik snap ook helemaal niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, dacht dat alles goed geregeld was en dan 10 dagen voor het begin... sad Misschien mailen ze me nog terug, dat ik toch geplaatst kan worden - dat hoop ik stiekem.

Bedankt voor de URL! Ik heb direct contact opgenomen, had deze zelf nog niet gevonden met Google. Wie weet... hoewel het inderdaad vervelend (en duur) zou zijn mijn hostel weer af te zeggen. De Zweedse woorden "sommarkurs svenska" staan nu in m'n Google.

Hoe zou ik kunnen zoeken op privé-les? Nogmaals bedankt, liefs van Martine

 

#4 2008-08-04 13:57:43

Martine
Gast

Re: Help! (= Zweedse les in Stockholm?)

Gelukkig is het allemaal goedgekomen en kon ik toch Zweeds gaan leren in Zweden! big_smile Bedankt voor jullie steun en goede adviezen. Meer over mijn ervaringen (ook in het Zweeds) is te vinden via www.martinemussies.nl smile

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB