Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2009-05-18 18:30:22

Jules Beelen
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-12-01
Bijdragen: 685

Proefwerk les 5

Ik heb weer een proefwerk gemaakt, dit keer over les 5.
Het houdt een tekst in over Noorwegen en 17 zinnen. Zou iemand dit willen controleren, voor donderdag? Ik heb het naar Grytolle gestuurd, maar ik begrijp dat hij niet constant dingen van mij wil blijven controleren, dus zou iemand anders me misschien kunnen helpen?

Ik vraag niet om commentaar op het feit dat ik zinnen voor mezelf maak en vervolgens dan niet zeker ben of ik ze goed heb vertaald, want dat is mijn manier van leren. En ik vraag dus of iemand me kan helpen! wink

Bij voorbaat dank! Jules.

Offline

 

#2 2009-05-18 19:47:34

Adelaar Robin
lid/medlem
Geregistreerd: 2009-05-12
Bijdragen: 106
Website

Re: Proefwerk les 5

Ik wil het wel proberen, Jules!

gr. ROBIN


holländsk webbsida www.bruid.punt.nl

Offline

 

#3 2009-05-18 21:31:38

Jules Beelen
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-12-01
Bijdragen: 685

Re: Proefwerk les 5

Ik verzend hem per direct.
Nog meer liefhebbers? Graag! wink

Jules.

Offline

 

#4 2009-05-18 23:37:51

AK
Gast

Re: Proefwerk les 5

Jules Beelen schreef:

Ik heb weer een proefwerk gemaakt. Zou iemand dit willen controleren, voor donderdag?

ik begin hier echt te denken dat Jules een wannabe-leraar Zweeds is die volop proefwerken maakt voor anderen (tegen betaling) maar ze wel even gratis hier laat verbeteren.

Hoe jij je opdringt, man! Grytolle moet wel gek zijn om jou constant op je wenken te bedienen, maar ok, dat is zijn beslissing. Dat jij hier tot vervelends toe berichten zit te posten om hem aan te sporen wat sneller je mails te bekijken, vind ik dan ook totaal niet van respect getuigen. En waarom in 's hemelsnaam een deadline?

@ Robin: ik denk niet dat jij geschikt bent om Jules' zinnen te verbeteren aangezien je Zweeds zelf nog niet op punt staat. Het is al wel duidelijk geworden het laatste jaar dat er niet de minste fout in mag staan... (wat dan weer niet geldt voor de Nederlandse versie...)

 

#5 2009-05-19 09:21:16

Jules Beelen
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-12-01
Bijdragen: 685

Re: Proefwerk les 5

Sorry, maar ik maak voor mezelf toetsen, helemaal niet voor anderen en al helemaal niet tegen betaling!
Het is gewoon voor mezelf en ik doe dat op een leraar-manier.
Ik verplicht niemand het na te kijken, ik vraag of mensen me willen helpen.

Dus toch interesse om mij te helpen? Graag!

Jules.

Offline

 

#6 2009-05-20 18:36:24

Jules Beelen
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-12-01
Bijdragen: 685

Re: Proefwerk les 5

Ik heb besloten een aantal zinnen te posten, waarover ik niet zeker ben. Zou iemand deze willen controleren/nakijken?
1 Norge deltar sedan 1960 i EFTA, liksom Sverige gjorde en gång, men Sverige lämnade organisationen 1995.
2 När det gäller EU, så saknar Norge många anhängare. < Moet 'så' er per se bij?
3 Dessutom kommer handeln att stiga och bildar/ingår det gemensamma europeiska försvaret mer säkerhet för landet.
4 1994 hade Norges invånare röstat genom en folkomröstning om en eventuell anslutning.
5 ... innan Norge kommer att bli medlem i EU. < Of 'medlemmar'?
6 I området öster om Göteborg väntas kalla temperaturer omkring minus 12 grader i kväll men framför allt i natt. < Zegt men 'kalla' eller 'låga' temperaturer?
7 Eftersom trappan till vinden, där ligger Pers och Helmas leksaker, är för gammal, oroar deras mor sig alltid när hennes barn går upp och ner för den där trappan.

Jules.

Laatst bewerkt door Jules Beelen (2009-05-21 17:28:30)

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB