Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2009-07-29 00:01:26

Frederic
Gast

Fantastische site om Zweeds te leren!

Hey iedereen,

Sinds enkele maanden ben ik gepassonieerd door Zweden en de Zweedse taal!

Ondertussen slaag ik er al aardig in om (niet al te moeilijke) Zweedse artikels of berichtjes van mensen op blogs en fora e.d. te lezen.
Nooit gedacht dat het zo snel zou gaan, want ik leer alles online!
Naast deze site met z'n prachtig woordenboek, wil ik graag de andere website met jullie delen, die me dankzij fantastische YouTube video's van een native Swedish speaker uit Stockholm op een erg aangename wijze de correcte uitspraak en een zeer grote hoeveelheid nuttige zinnen en woorden geleerd heeft!

http://www.goswedish.net

Je kan de video's ook als audiobestanden (MP3) downloaden, dus op je iPod, MP3-speler, gsm... zetten!!
Ik heb er al heel vaak naar geluisterd als ik per auto rijd, en ik moet zeggen: het doet wonderen voor je Zweeds!

Echt een aanrader dus!  smile
GoooSweeedish... Woohoo!

 

#2 2009-07-29 00:23:13

Madelief.
lid/medlem
Geregistreerd: 2009-03-04
Bijdragen: 11

Re: Fantastische site om Zweeds te leren!

Hej Frederic

Ik heb wat mp3tjes beluisterd !
Maar volgensmij gaat dit heel goed werken, vooral voor de uitspraak, uit een boekje is het namelijk moeilijk om de juiste klanken en klemtoon te vinden.

Bedankt voor deze tip, hier ga ik zeker gebruik van maken!

Offline

 

#3 2009-07-29 15:30:36

Arnold
Gast

Re: Fantastische site om Zweeds te leren!

Hoi,

Helaas ben ik wat minder enthousiast. Veel te veel Engels gepraat. Maar goed da's mijn mening.
Kijk ook hier eens: http://lexin.nada.kth.se/sve-sve.html en klik dan op 'bildteman'

Persoonlijk ga ik toch het liefste naar een school met een leraar voor de klas.
Werkt voor mij het beste en is hier zelfs helemaal gratis.

Groeten uit het Stockholmse.... big_smile

 

#4 2009-07-29 15:53:46

Frederic
Gast

Re: Fantastische site om Zweeds te leren!

Hej Arnold,

Het verschilt van video tot video, doch in de meeste wordt na die Engelse introductie toch vrij snel to the Swedish point gekomen! wink  (en je kan altijd even doorspoelen als je dat wil hé)
Vanaf dan zijn het echt alleen maar Zweedse woorden en zinnen, en echt zeer nuttig en op een leuke manier gebracht, maar dat is mijn mening natuurlijk wink

De site die jij daar doorgeeft is ook heel erg tof!!!  Erg bedankt voor de link!!

Ha en underbar dag nu!,
Frédéric

 

#5 2009-09-17 20:41:09

Zweedsekip
lid/medlem
Geregistreerd: 2008-03-11
Bijdragen: 17

Re: Fantastische site om Zweeds te leren!

Jammer ...maar als je op de link klikt krijg je dit :

Sorry to disappoint you all, but you can no longer download the sound of GoSwedish, on the request of Jonathan and Aaliyah.
info (at) goswedish.REMOVE-THIS.net

mvh,
Monique

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB