Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2009-08-17 16:14:29

Wiktor
Gast

Jobb/Boende i Amsterdam (hjälp på vägen)

Hejsan!

Mitt namn är Wiktor, jag är 22år gammal och har fast jobb och eget boende i Sverige sedan studenten.
Nu känner jag att jag vill experimentera lite och kolla läget i andra länder och jag har givetvis fastnat för Amsterdam. Jag har aldrig varit ute och utforskat andra länder, endast på solsemester i turistländer.

Nu kommer jag till mina frågor, Är det krav att kunna holländska? Är det lätt att skaffa boende och en fast inkomst? Mitt mål är ju att kunna prata Svenska men ändå jobba i Amsterdam, men finns det inte något så får jag köra på min Engelska. Målet är inte att tjäna feta pengar utan mest så att man kan gå runt och roa sig lite.

Jag är jättetacksam för svar!
MVH Wiktor

 

#2 2009-08-18 11:46:02

Adelaar Robin
lid/medlem
Geregistreerd: 2009-05-12
Bijdragen: 106
Website

Re: Jobb/Boende i Amsterdam (hjälp på vägen)

Wiktor,

Du kan bra klara dig med engelska i Amsterdam, att finna en lägenhet går inte så lätt. Det finns många studenter här i Amsterdam.

Robin


holländsk webbsida www.bruid.punt.nl

Offline

 

#3 2009-08-18 20:43:38

VVesley
lid/medlem
Uit: Rijnsburg
Geregistreerd: 2007-04-04
Bijdragen: 103

Re: Jobb/Boende i Amsterdam (hjälp på vägen)

Du försöker även att hitta både jobb och lägenhet? (låter konstigt på nå't vis, pga av depressionen) Hur svårt det där är beror ju väl på vad du ska ha. Bostadsrätt, hyresrätt eller andrahand.

Verkar finnas riktigt mkt callcenter/helpdeskjobb tillgängligt iaf, och om du kan tänka dig det.

kanske användbar; http://www.undutchables.nl/

ett stort lycka till!

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB