Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2009-08-25 11:38:11

Anne-Louise
Gast

Nagra bra tips????

Hej!

Jag har for en manad sedan flyttat till Nerlanderna och till staden Groninge. Jag undrar om det ar nagon som vet nagra bra men inte all for dyra kurser som man kan lasa for att lara sig spraket? Har aven forsokt att hitta ett jobb, ar det nagon som har nagra bra tipps vad man som svensk och engelsktalande kan fa ett jobb? Jag ar utbildad gymnasie och hogstadie - larare inom So-amnerna! Har aven skrivit in mig pa flera "arbetsformedlingar" Skulle vara tacksam for lite hjalp!!! Maila garna om du vet nagot.

Halsningar Anne-Louise

 

#2 2009-08-26 00:20:25

cathje
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2009-08-25
Bijdragen: 4

Re: Nagra bra tips????

Hej och välkommen i Holland!!

Det finns säkert studenter i Groningen som vill hjälpa dig. Men då är det nog bäst att gå till universitetet (Oude Kijk in 't Jatstraat 26) och lägga ut en annons i korridoren (fråga vaktmästarn om hur man ska göra / vilken tavla (studentföreningens nyström kanske?) etc. ).

Annars kan du ta kontakt med sekretariatet europeiska språk, o be dem att mejla alla som studerar svenska på universitetet om det finns ngn som vill hjälpa dig.
Byggnad 1315, Rum 263. (samma adress, andra våningen)
tel +31 (0)50 3635850
e-mail seccet (at) rug.REMOVE-THIS.nl


Om du har tur, så kommer det ngn som vill öva sin svenska o samtidigt lära dig holländska, o behöver du kanske inte alls betala för dina lektioner!


Lycka till!

Mvh. Cathelijne

Offline

 

#3 2009-08-29 17:13:19

janhakansson
juniorlid/juniormedlem
Uit: Groningen
Geregistreerd: 2009-05-03
Bijdragen: 1

Re: Nagra bra tips????

Hey Anne Louise,

Kanske, jag kan hjälp dig. Jag bor i Groningen och jobbar som lärare vid Alfa College. Jag vet vi har kurser i skolan för invandrare. Där lär man sig språker i smä grupper.  Om du vil kan jag informera.

Många hälsingar.

Jan.

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB