Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2009-08-27 01:37:39

caroline
Gast

Svenskar och boende i Den Haag?

Hej

Nu ar det bestamt vi flyttar till Holland, min man har fatt jobb i Den Haag. Vi bor just nu i San Diego men kommer till Holland 12 sep, Spannande!!!

Sa jag tankte fraga om det ar nagon som har lite tips och rad om tex dom basta delarna och bo i, och aven om nagon har kontakt var man kan hitta ett stalle. Jag tittar pa www.funda.nl var dag men vad jag forstar maste man betala en manads hyra till maklaren om man gar via dem.

Hade aven varit jatte skoj att traffa nagon vi kan ta ett  eller tre glas vin med i Den Haag smile

Jag ar tacksam for alla tips och rad som kan ges.

MVH
Caroline

 

#2 2009-11-01 14:01:20

Anna Ahlberg
Gast

Re: Svenskar och boende i Den Haag?

Hej!

Vi har också flyttat nyligen till Den Haag. Vi hitta en lägenhet i ett område som heter Duinord som är mycket mysigt och nära både centrum och havet. Statenkvartier är också mycket trevligt område.  Vi gick genom ett bolag som heter wooncompany då vi ville först hyra möblerat nu i  början och de var vana att hyra till expats. Ni kanske redan har fixat boende....
Min pojkvän plugga 5 år i San Francisco så han är också California präglad som ni. Vi är 28 och 30 år gammla.

Vi hade gärna träffats en kväll, dricka vin är aldrig fel!
Hälsningar,

Anna och David

 

#3 2009-11-03 15:28:07

karikukka
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2009-11-03
Bijdragen: 1

Re: Svenskar och boende i Den Haag?

hallå alla svennson=) i amsterdam jag vill låna denna tråd  för att jag och en kompis funderar på att flytta ner till amsterdam men vi vet inte hur vi ska gå till väga  som utur är ..så jag hoppades på att få några tips hur man ska gå till väga..  med jobb bostad och uppehållstillstånd ..för man börjar nämligen tröttna på sverige ....tacksam för alla bra svar
ni kan maila mig svaren   på karikukka (at) hotmail.REMOVE-THIS.com

mvh  grabbarna grus

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB