Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2006-03-09 16:07:06

Marjoke
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-03-09
Bijdragen: 2

Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

Hoi,
ik wil me even voorstellen als nieuwe member. Ik ben Marjoke en ben Nederlandse, Ik heb sinds een half jaar een relatie met een Zweedse jongen. Omdat we zeker samen verder willen, wil ik me er toch ook wel voor inzetten om wat Zweeds te leren. Op het moment ben ik erg druk met afstuderen en heb ik eigenlijk niet zo heel veel tijd. Maar af en toe wat woordjes leren en wat grammatica vind ik toch wel erg leuk.
In Oktober gaan we beiden terug naar Ierland, waar we elkaar hebben leren kennen, en zullen we vooral Engels praten maar het Zweeds interesseert met toch wel. Kunnen jullie me wat tips geven? Zijn jullie allemaal een cursus gaan volgen of leren jullie Zweeds via een andere weg? Is er een goed leerboek wat jullie me kunnen aanraden? Ik vind het erg leuk dat ik deze site heb gevonden en ik kijk ernaar uit om met jullie wat Zweeds uit te kunnen wisselen.......wink

Groetjes, marjoke

Offline

 

#2 2006-03-09 17:08:15

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

Hoi Marjoke, welkom hier!

Ik heb ooit een pagina gemaakt met tips on Zweeds te leren, dat is misschien een goede plek om te beginnen.

Offline

 

#3 2006-03-09 17:26:39

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

Hallo Marjoke!

Ik gebruik momenteel het Assimil-boek (dat ook op de bovenstaande pagina staat) en heb ook de CDs uitgeleend in de bibliotheek, maar die zullen binnenkort terug moeten.  Ik zal zeker niet zeggen dat deze manier van werken ideaal is, als je deftige lessen volgt leer je zeker veel meer, maar daar heb ik momenteel niet de tijd en de gelegenheid voor, vandaar dat ik het zo doe.  Je leert er zeker wel mee bij.  Ik hoop in de zomer lessen te kunnen nemen, hopelijk dan niet meer op beginnersniveau...  Verder zit ik regelmatig hier op dit forum en doe ik mijn best om berichtjes in het Zweeds te lezen en ook zelf te posten.  Dat laatste zal wel niet foutloos zijn, maar ze lijken mij toch te verstaan wink en je leert er zeker mee bij.  Vooral omdat ik constant woorden opzoek in het woordenboek hier.  In elk geval veel succes!

Pieter

Offline

 

#4 2006-03-09 18:14:45

Leen
lid/medlem
Uit: België
Geregistreerd: 2006-02-10
Bijdragen: 39

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

Ik ben ooit eens een prachtsite tegengekomen:

http://kurser03.cfl.se/safir04/startsida.htm

Het nadeel voor beginners is dat alles meteen in het Zweeds staat. Maar het zijn erg leuke en aangename oefeningen. Ik gebruik het vooral voor de luisteroefeningen, dat vind je niet snel ergens anders op het internet. smile

Offline

 

#5 2006-03-10 11:21:20

Marjoke
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-03-09
Bijdragen: 2

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

Hoi, dank  voor jullie reacties! Erg leuk om zo met anderen in contact te komen die Zweeds willen leren en om jullie tips te lezen. Ik ga er zeker iets mee doen!

Leen, ik zal zeker eens op de website kijken....dank je.

Pieter, dat boek zal ik zeker eens opzoeken. Ik herken me namelijk in jouw situatie om op het moment niet de tijd en de gelegenheid te hebben deftige lessen te volgen wink Ik vind het knap van je hoor, dat je berichten in het Zweeds post. Dat zal bij mij nog een tijdje duren voor ze me begrijpen... wink

Dank je, Hankwang, dat lijkt me inderdaad een goede pagina voor mij om te beginnen!

Groetjes,

Marjoke

Offline

 

#6 2006-07-24 10:52:21

Wim
Gast

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

Hoi,

Probeer ook eens: http://www.geocities.com/Athens/Acropol … dutch.html

Groetjes,
Wim

 

#7 2006-07-25 12:03:04

holländsk_flicka
lid/medlem
Geregistreerd: 2006-07-25
Bijdragen: 53

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

hallo
ik zou eens op www.InterGlot.com kijken.
succes

Offline

 

#8 2006-07-26 23:18:50

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

holländsk_flicka schreef:

ik zou eens op www.InterGlot.com kijken.

Hoi meisje, misschien wist je het nog niet, maar dit forum is een onderdeel van een website met een Zweeds-Nederlands woordenboek. Klik maar eens op het logo "Ordbok". Interglot is mijn concurrent. smile

Offline

 

#9 2006-07-27 15:35:38

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

Bwa, concurrent, deze site ziet er niet uit alsof je er veel winst mee maakt, lijkt me smile  Nuja, blijf vooral concurreren, dit woordenboek kan er alleen maar beter van worden.  Ik heb net ontdekt dat het Zweeds woordenboek van Van Dale niet op cdrom bestaat en de papieren versie meenemen op het vliegtuig zie ik niet zitten, dus hoe beter dit woordenboek is hoe minder ik daar last van ga hebben wink
Misschien kan ik in Stockholm de Norrstedts kopen, die is geloof ik toch hetzelfde als Van Dale...

Offline

 

#10 2006-07-28 09:53:06

holländsk_flicka
lid/medlem
Geregistreerd: 2006-07-25
Bijdragen: 53

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

ik denk toch dat Interglot inderdaad wat meer bezoekers heeft wink

Offline

 

#11 2006-09-16 14:34:11

suze
Gast

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

ik vind zweedse jongens helemaal geweldig weet inmand waar in in contact kan komen met zweedse jongens die in nederland wonen

 

#12 2006-09-16 21:51:56

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

suze schreef:

in contact kan komen met zweedse jongens

Welke leeftijd had je in gedachten? Jongens, dat kan alles tussen de 5 en 25 jaar zijn. smile

Offline

 

#13 2006-09-17 08:59:33

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

De Zweedse groep 'Sugarplum Fairy' speelt in oktober in Amsterdam en Eindhoven: http://www.sugarplumfairy.nu/index.php?pID=4 . Je kunt ook de homepage van de Zweedse ambassade in de gaten houden: http://www.swedenabroad.com/pages/start____41964.asp .

Offline

 

#14 2006-09-17 15:53:27

Afross
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-09-17
Bijdragen: 8

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

bedankt leen voor de link erg informatieve website !

Offline

 

#15 2006-09-17 15:56:03

Afross
juniorlid/juniormedlem
Geregistreerd: 2006-09-17
Bijdragen: 8

Re: Hej! Even voorstellen...(presentera?;-)

en voor ik heb vergeet wil ik de mensen die dit woordenboek hebben samen gesteld ook erg bedanken.
ik heb me voor genomen voor het einde van het jaar redelijk zweeds te kunnen verstaan en spreken.
en deze site heeft me alvast een heel stuk onderweg geholpen!!!!

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB