Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2006-03-09 17:38:44

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Vervoegingen werkwoorden opvragen

Hallo

Zou het niet mogelijk zijn bij Zweedse werkwoorden een link te geven naar de volledige vervoeging?  De vier gegeven vormen volstaan wel in 95% van de gevallen, maar ik heb gemerkt dat het woordenboek veel meer vormen herkent, en ook telkens weet om welke vorm het gaat.  Het lijkt mij dus een beetje zonde dat je deze informatie niet kan opvragen terwijl ze wel in de database zit smile.
Het is niet zo essentieel of prioritair ofzo, maar ik heb toch al enkele keren werkwoordsvormen zitten ingeven in de hoop dat ze herkend zouden worden als een of andere passieve vorm of iets dergelijks dat ik nodig had.
Direct alle vormen geven zou de pagina's waarschijnlijk overladen, maar een link lijkt mij ideaal...

Maar ja, ik heb gemakkelijk praten, ik moet het zelf niet in elkaar steken wink

Pieter

Offline

 

#2 2006-03-09 18:07:21

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Vervoegingen werkwoorden opvragen

pieter schreef:

Zou het niet mogelijk zijn bij Zweedse werkwoorden een link te geven naar de volledige vervoeging?

Ik ga het op mijn lijstje zetten, volgens mij had iemand anders hier ook al om gevraagd. Eigenlijk is mijn eerste prioriteit het systeem over te zetten van de huidige GDBM-database naar MySQL, omdat dat veel makkelijker uit te breiden is met nieuwe functionaliteit dan wat ik nu heb. Alleen zie ik er als een huis tegenop omdat het gaat om honderden regels sourcecode die ik moet aanpassen en debuggen.

ik heb gemerkt dat het woordenboek veel meer vormen herkent, en ook telkens weet om welke vorm het gaat.

Als het goed is worden alle vormen herkend en zoniet dan moet je het hier direct melden. smile

Offline

 

#3 2006-03-09 18:15:49

pieter
lid/medlem
Uit: Leuven, België
Geregistreerd: 2006-01-11
Bijdragen: 611

Re: Vervoegingen werkwoorden opvragen

Grmpf, zwijg mij van regels sourcecode aanpassen wink  Daar mag ik binnenkort ook weer mee beginnen, voor mijn studies dan...
Bij mijn weten worden inderdaad alle vormen herkend.  Mocht er iets niet herkend worden, dan denk ik wel in de eerste plaats dat ik wel iets onbestaands zal ingetypt hebben, eerder dan dat jouw database onvolledig is big_smile  Zo goed zijn mijn vervoegingen van de passieve verleden tijden nu ook weer niet...

Offline

 

#4 2006-09-20 12:18:52

Michelle
Gast

Re: Vervoegingen werkwoorden opvragen

Hier kun je wel woorden vertalen met daarbij vervoegingen!:
http://www.interglot.com/interglotresult.php

 

#5 2006-09-20 17:02:13

Marsvin
lid/medlem
Geregistreerd: 2005-11-19
Bijdragen: 36
Website

Re: Vervoegingen werkwoorden opvragen

hankwang schreef:

Eigenlijk is mijn eerste prioriteit het systeem over te zetten van de huidige GDBM-database naar MySQL, omdat dat veel makkelijker uit te breiden is met nieuwe functionaliteit dan wat ik nu heb. Alleen zie ik er als een huis tegenop omdat het gaat om honderden regels sourcecode die ik moet aanpassen en debuggen.

Misschien een beetje offtopic, maar staat u mij toe om even SQLite te pluggen ipv MySQL, dat is een soort GDBM (lekker simpel, 1 database = 1 file, geen serverproces nodig), maar dan met SQL syntax.

Als er source code aangepast of debugged moet worden wil ik daar trouwens wel bij helpen. In het weekend dan, doordeweeks doe ik het al genoeg wink

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB