Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2009-11-02 15:16:07

Uppsala
Gast

Boek Teach Yourself Swedish

Beste forumleden,

Heeft iemand ervaring met de taalcursus van Vera Croghan; Teach yourself Swedish? Ik zou graag willen weten of deze cursus meer bied dan alleen de 'echte basis' gezien het feit dat ik 4 maanden in Uppsala heb gewoond en de basis redelijk beheers. Overige (boeken)tips zijn uiteraard ook welkom!
Alvast bedankt!

Anne

 

#2 2009-11-07 15:19:11

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Boek Teach Yourself Swedish

Uppsala schreef:

Heeft iemand ervaring met de taalcursus van Vera Croghan; Teach yourself Swedish? Ik zou graag willen weten of deze cursus meer bied dan alleen de 'echte basis' gezien het feit dat ik 4 maanden in Uppsala heb gewoond en de basis redelijk beheers.

Ik heb zelf een heleboel geleerd met "Colloquial Swedish". Ik heb ervaring met een ander boek uit de "Teach yourself" serie, die heel makkelijk begint in hoofdstuk 1 en 2, terwijl er vanaf hoofdstuk 3 opeens allerlei nieuwe grammaticale constructies  en woorden tevoorschijn komen die niet worden uitgelegd.

Hoe dan ook, voor jou hangt het er natuurlijk vanaf wat je in die vier maanden hebt opgestoken. Met dit soort boeken kun je je misschien 100 uur bezig houden. Als je al 100 uur hebt besteed aan zelfstudie en communiceren in het Zweeds, zal zo'n boek daar niet zoveel aan toevoegen.

Uiteraard moet je Engels wel op hoog niveau zijn als je uit een Engelstalig boek een andere taal wilt leren. Kijk anders eens naar recensies op amazon en dergelijke.

Offline

 

#3 2009-11-08 17:43:14

Anne1
Gast

Re: Boek Teach Yourself Swedish

Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik zoek een lesmethode die mijn alledaagse woordenschat kan vergroten (het blijft nu bij de basiszinnen) en daarnaast ook uitleg geeft over zinsopbouw. Engelse boeken zijn geen probleem. Ik vind het erg lastig een methode te kiezen aangezien er weinig boeken zijn die je in kan zien in de boekenwinkels. Zijn er misschien Zweedse kinderlesboeken op de markt? Misschien is dat ook wel leuk  smile .

 

#4 2009-11-08 23:58:07

hankwang
Administrator
Uit: Utrecht, Nederland
Geregistreerd: 2005-11-12
Bijdragen: 550
Website

Re: Boek Teach Yourself Swedish

Ik zou beginnen met Colloquial Swedish. Toen ik in Zweden woonde, stond die in ruime voorraad in de boekhandel ("Teach Yourself" niet), waaruit ik opmaak dat die methode redelijk populair was. Op Amazon heeft C.S. een beoordeling van 4/5 en TYS slechts 2.5/5.

Schroom niet een andere methode te proberen als je merkt dat je na een paar hoofdstukken vastloopt en niet verder komt.

Offline

 

#5 2009-11-13 08:25:56

Uppsala
Gast

Re: Boek Teach Yourself Swedish

Hartelijk dank voor uw advies!

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB