Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2010-02-04 22:07:33

leukermetjou
juniorlid/juniormedlem
Uit: Haarlem
Geregistreerd: 2010-02-04
Bijdragen: 1
Website

Waar te beginnen?

Hej,
Ik wil dolgraag kunnen praten in het Zweeds, en heb inmiddels al van alles geprobeerd; cd's, boeken, internetsites... Inmiddels kan ik wel de basis, kan ik Zweeds aardig lezen maar het spreken en schrijven gaat me nog lang niet zo vlot af als ik zou willen. Nu wil ik daar heeeeeeel graag mee verder, bijv. door te chatten met iemand die Zweeds spreekt. Maarre... hoe moet dat? hmm Waar vind je dan zo iemand?
Hälsningar,
Marleen

Offline

 

#2 2010-02-04 22:27:17

geen
Gast

Re: Waar te beginnen?

Dat is vrij simpel. Als je hier niemand vindt, dan ga je naar een Zweeds forum en dan stel je daar dezelfde vraag.

Het beste is wellicht gewoon lessen volgen, want als je iemand een taalvraag over zijn moedertaal stelt "Waarom is dit zo?". Dan krijg je veelal het antwoord dat het gewoon zo is en daar schiet jij natuurlijk niets mee op.

 

#3 2010-03-21 19:34:00

jimmycappaert
juniorlid/juniormedlem
Uit: Antwerpen
Geregistreerd: 2010-02-19
Bijdragen: 2
Website

Re: Waar te beginnen?

Hej Marleen,

Bra att du vill lära svenska!

Ik ben zelf ook begonnen met boekjes en online cursussen. Voor een absolute taalkundige basis kan dat werken, maar het Zweeds is echt een taal die je moet spreken. Daarom raad ik je sterk aan om je zelfstudie te combineren met een cursus die je ergens volgt, bijvoorbeeld in avondschool. Daar zal je Zweeds horen en zelf spreken, wat het alleen nog maar leuker zal maken. Het wordt echt een verslaving.

Ik weet niet exact hoe het in Nederland zit, maar in België zijn er wel een aantal verschillende cursussen voor volwassenen. Ik volg zelf les op de universiteit van Antwerpen en in mijn groep heb ik nu twee mensen uit Breda. Zij vertelden me dat in Nederland niet makkelijk is om dat soort lessen te vinden ... Ik hoop dus echt dat je iets vindt.

Lycka till!

Jimmy Cappaert

Offline

 

#4 2010-03-26 12:30:08

Helene
Gast

Re: Waar te beginnen?

Kijk eens op een site als Rosetta Stone, daar zijn mensen die graag elkaars taal willen leren door middel van chat en dergelijke. Gegarandeerd dat je daar Zweden vindt die zin hebben om met jou te chatten en je te helpen!

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB