Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2010-03-13 02:19:51

Tamar
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-08-20
Bijdragen: 27

Söker du barnvakt i/nära Utrecht?

Hejhej,

Jag har två gånger varit i Sverige för att plugga, tillsammans i tolv månader, har lärt mig svenska och förälskade mig i landet och språket. Jag kom just tillbaka till Utrecht men skulle gärna fortsätta öva min svenska. Eftersom jag också söker extrajobb undrade jag om det finns svenska familjer i Utrecht som söker barnvakt till sina barn. Eller, om ni har andra idér hur jag skulle kunna kombinera min svenska-sakning med ett extrajobb.

Jag är 23 år gammal och pluggar genusvetenskap i Utrecht. Från och med april kommer jag bo i wittevrouwen/oudwijk, men överall i Utrecht skulle vara ok.

Hälsningar,
Tamar

Offline

 

#2 2010-07-07 12:06:08

Sara
Gast

Re: Söker du barnvakt i/nära Utrecht?

Hej Tamar!

Fick precis en lank till ditt inlagg av en annan svensk som bor I Utrecht. Vet inte om du fortfarande ar intresserad av att sitta barnvakt? Jag och min man bor i pa Oudwijkerlaan med var dotter pa snart 2 ar (nasta ar pa gang inom nagra veckor). Vi har ofta pratat om att vi borde ha nagon som kan ta hand om henne ibland om vi vill gora nagot tex en kvall. Iofs sover hon ju forhoppningsvis da sa hur mycket svenska det blir ar val fragan men jag tycker det skulle vara intressant att traffa dig i alla fall sa kan vi ju se vad vi tror om det hela?

Vi ar har hela helgen sa skicka garna ett mail om du har tid att traffas (du far ett out of office men jag laser mailen i alla fall).

Halsningar,
Sara

 

#3 2015-11-06 19:43:43

Tamar
lid/medlem
Geregistreerd: 2007-08-20
Bijdragen: 27

Re: Söker du barnvakt i/nära Utrecht?

Hej Sara,

Det är för fem år sedan jag postade det här, och nu kommer jag tillbake till denna websidan för något helt annat... och det är bara nu att jag ser att du reagerade på min kallelse... oj, vad synd! Jag vet inte varför jag inte såg det innan! Och jag skulle verkligen ha gillat det jätte mycket att vara barnvakt till din dottar. Nu också faktiskt, jag är 'in between jobs' och vill öva min svenska igen, så det skulle vara jättekult nu också. Men jag har ingen aning om du fortfarande kommer här på forummen och om du fortfarande söker barnvakt, om du fortfarande bor i Utrecht även! Om du läser det här och fortfarande söker barnvakt, gärna skicka mig ett mejl!

Offline

 

#4 2017-01-16 17:36:45

klaartjejaeken
lid/medlem
Geregistreerd: 2008-06-25
Bijdragen: 11

Re: Söker du barnvakt i/nära Utrecht?

Hej,

Mitt namn är Klara Jaeken och jag är intresserad av att vara barnvakt i Bryssel med omnejd. Jag är belgare men talar svenska, engelska, franska, tyska samt nederländska som är mitt modersmål. Jag älskar barn och tycker att det är jätteroligt att leka med dem. Jag har över 10 års erfarenhet av att passa barn (referenser kan lämnas på begäran). Jag jobbar heltid men passar gärna era barn efter arbetstid (fr kl 17-18 och framåt) och/eller på helgerna.
Tveka inte att höra av er till mig på klaartjejaeken (at) hotmail.REMOVE-THIS.com ifall ni är intresserade. Vi ses! /Klara.

Offline

 

Bulletin Board voettekst

Powered by PunBB