Zweeds/Nederlands forum

Voor Nederlanders en Zweden die elkaars taal willen spreken.
För nederländare och svenskar som vill tala varandras språk.

Je bent niet ingelogd.

Aankondiging

Wegens teveel spam is dit forum gesloten voor nieuwe aanmeldingen.

#1 2010-03-19 21:35:06

xNattduksbordet!
Uitgesloten
Geregistreerd: 2010-01-24
Bijdragen: 12

Enkele Zweedse zinnen

Om mij af te vragen gebruik ik de welbekende "proefwerk"-methode.
Hier enkele zinnen. Zouden jullie deze zo nodig kunnen verbeteren en/of aanvullen?
Hartelijk bedankt.

Rolfs vader en moeder zijn ingenieur. Zij praten zowel Nederlands als Duits.
Ik studeer geneeskunde op de universiteit van Stockholm.
Pers vader is Noors, maar zijn moeder is Nederlands.
Per verstaat zijn ouders, want Noors en Nederlands lijken erg op elkaar.
Mijn zus uit Finland is ook verpleegster.
Eva arbetar inte. Hon är hemmafru.
Jag liknar på min holländsk föräldrar.
Stefans fru Linda studerar ekonomi på Malmös universitet.
Kurt, Sven och Rolf har ett jobb i Storbritannien.
Klaus är från Tyskland och han studerar också.

Vertaling:

Rolfs far och mor är ingenjör. De pratar både holländsk och tysk.
Jag studerar medicin på Stockholms universitet.
Pers far är Norsk, men Pers mor är holländska.
Kurt förstår Linda, för norska och holländska liknar varandra mycket.
Min systrar från Finland är också sjukskoterska.
Eva werkt niet. Zij is huisvrouw.
Ik lijk op mijn Nederlandse ouders.
Stefans vrouw Linda studeert Economie op de universiteit van Malmö.
Kurt, Sven en Rolf hebben een baan in Groot-Brittannië.
Klaus komt uit Duitsland en hij studeert ook.


Betoverd door Zweden

Offline

 

#2 2010-03-20 09:08:20

Margo
lid/medlem
Uit: Halland
Geregistreerd: 2006-05-07
Bijdragen: 1113
Website

Re: Enkele Zweedse zinnen